Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Trainspotting rundt Ås" i Galleriet

Hele tråden har 5 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Vær forsiktig med huggormer og slanger langs sporet..... Nils Olav Glein 23. mars 2024 kl.1355* #391850 (#391848) Vist 435 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Så bra at du ikke pirket borti huggormen, Carl Frederik og ikke brydde deg noe mer om den.
Ormer og slanger elsker å " kose seg " / varme seg i togsporene da det er godt og varmt der under solskinnsdager.
I Missisippi, USA vandret jeg med godt mot på et jernbanespor innen en jente ropte, "be careful, its snakes on the track ".
Hun var snill og advarte meg mot farlige slanger som det visst nok var mange av der hvor jeg gikk på en tilsynelatende nedlagt jernbane.
Etter hendelsen så jeg meg om etter ormer og fant ut at de var flere enn jeg trodde og at jeg slett ikke var alene på øde jernbanespor.
Min erfaring er at ormene trives best på jernbanestrekninger med tresviller og grusballast.

MVH. Nils Olav.

    Vær forsiktig med huggormer og slanger langs sporet..... Jan Arne Rødland 23. mars 2024 kl.1943 #391874 (#391850) Vist 361 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Heldigvis så vi ingen klapperslanger

forstørrt251555-IMG_0414.jpg

Også i Sør Dakota er det lurt å se seg for
5. sep. 2014
foto: Jan Arne Rødland
Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.57 sek
I dag 2223 treff på forum10, og 72208329 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12819 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.