Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet" i Jernbanehistorien

Hele tråden har 25 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Ruteendringen i 1994 Roar 25. mars 2024 kl.1643 #392054 (#392049) Vist 804 ganger Lik innlegget
 

Ruteendringen i 1994 var for øvrig da 69E ble satt inn Oslo-Gjøvik. Jeg mener at bare 69-51 ble klart i tide, 69-50 kom litt senere.
Sem erstatning for 69E ved utfall ble andre slags 69-sett benyttet. Fortrinnsvis fra serien 69-75- 69-88, som hadde best seter.
Et tiår senere, etter at Østfoldbanen fikk 73B, var tp. 70 blitt satt inn i Gjøvik-togene. Også da ble tp. 69 benyttet som reserve for tp. 70 til Gjøvik.
Utenom dette ble 69-sett brukt i natt-lokalen Gjøvik-Jaren fredag og lørdag kveld.

        Noen spørsmål om bruken av type 69 på Østlandet Roar 25. mars 2024 kl.1649 #392055 (#392054) Vist 808 ganger Lik innlegget
 

Tp. 69 har vært brukt til det meste. Bl.a. et fast pendlertog til Jevnaker. Dette er fra 1993:

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.12 sek
I dag 14484 treff på forum10, og 72592885 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12849 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.