Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 9. nivå av toppinnlegget "BM 69C nr. 69.044 har senket strømavtager for siste gang." i Galleriet

Hele tråden har 15 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                Om å hugge museumsmateriell Ø.K.Faye 26. mars 2024 kl.1149* #392106 (#392100) Vist 805 ganger Likt av 2 Lik innlegget
 

Når jeg trakk den parallellen jeg gjorde, så forutsatte jeg at lesere selv tolket det til å omhandle rullende materiell som skal brukes til stadig personbefordring. Norske Tog er vel generelt lite interessert i å eie kjøretøy for en statisk utstilling og bevaring?

Det var ikke tatt med som noen kritikk av noe bevaring eller ikke. Men tatt med for å belyse sammenhengen mellom teknisk tilstand og bruk i persontrafikk eller ikke, med tilhørende ansvarsforhold. Mange personer man tilfeldig møter er i den oppfatning at museumsmateriell er gammelt materiell som bare finnes, og bare brukes, og hvor det ikke har blitt gjort noen vurderinger, arbeid, eller er noe system rundt. Mange blir faktisk overrasket over at det i det hele tatt er nødvendig med dokumentert opplæring. I slike tilfeller liker jeg å trekke frem hvor profesjonelle museumsbaner er, og på lik linje med det man finner av ordinær trafikk på det nasjonale jernbanenettet hvis man sammenligner systemene. Men selvsagt koster det meg heller ingen kalorier å la være å trekke dette frem.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.15 sek
I dag 16207 treff på forum10, og 72222313 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12820 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.