Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trafikknytt»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 5. nivå av toppinnlegget "Trafikkavvikling etter Arna-ulykken" i Trafikknytt

Hele tråden har 17 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

        Beredskapsterminalen på Voss Dag Christian Halvorsen 27. mars 2024 kl.1158 #392201 (#392199) Vist 697 ganger Lik innlegget
 

I tillegg er vel ikke sporet langt nok til å ta standardlengden på dagens godstog. Voss stasjonen er vel heller ikke dimensjonert lenger til å håndtere deling og skifting av godstog uten at det går ut over persontrafikken.

Og så har de revet kontaktledningen opp til Palmafossen, så diesellok er nødvendig. En del stigning er det også opp dit, så det krever litt motorkraft.

Da er det kanskje enklest å sende en del over Stavanger. Treffer de på fergetidene og det ikke er stopp grunnet veiarbeid, kjører de på gode fire timer, tenker jeg.

Men de betaler også en formue i bompenger og fergebilletter.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trafikknytt»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.21 sek
I dag 1994 treff på forum10, og 72580395 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12848 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.