Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Quistværelset»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 14. nivå av toppinnlegget "EWJ-betongquiz" i Quistværelset

Hele tråden har 21 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                          EWJ-betongquiz - løsningen Erik W J 2. apr. 2024 kl.1400 #392577 (#392566) Vist 864 ganger Lik innlegget
 

Ja, Leidland tunnel er riktig svar. Den 177 meter lange tunnelen mellom Egersund og Hellvik består av en fjelltunnel og en kulvert - ca. halvparten av hvert. Hvorfor det ble kulvert her har jeg ikke sett noe skrevet om, men det kan ha å gjøre med at det raser noe ned fra fjellsidene her.

Etter hvert legger jeg ut flere bilder fra området i egen tråd. Her fant jeg for øvrig ingen banestrekning å knytte bildet til (Hellvik-Maurholen dekker ikke dette).



forstørrt251757-DSC02580_3000.jpg

Leidland tunnel med påbygd kulvert.
Maurholen–Egersund
30. mar. 2024
foto: Erik W. Johansson


Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Quistværelset»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.08 sek
I dag 16010 treff på forum10, og 72669104 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12856 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.