Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 7. nivå av toppinnlegget "SL95- igjen" i Trikken

Hele tråden har 10 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

            Overganger fra trikk til T-bane på Jar Erik W J 1. mai 2024 kl.1131 #394338 (#394337) Vist 612 ganger Lik innlegget
 

Uansett om trikken skal kjøre på T-banens spor etter overgangen til CBTC, krever det en større signalinvestering. Med CBTC vil enheter som ikke er utstyrt med CBTC være 'usynlige' for T-banetogene. I så fall er det ikke noe teknisk som hindrer et T-banetog å kjøre med full hastighet inn i en trikk.

Om trikkene ikke utstyres med full CBTC-utrustning må fellesstrekningen tilleggsutstyres med et sikringsanlegg for trikken som kommuniserer med CBTC. Uansett er det i praksis bare leverandøren av CBTC-systemet som vet noe om hva det vil kunne koste.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.07 sek
I dag 4039 treff på forum10, og 72657133 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12855 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.