Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Holmenkollstafetten" i Plattformen

Hele tråden har 7 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

Holmenkollstafetten Roar 5. mai 2024 kl.1126 #394478 (#394477) Vist 533 ganger Lik innlegget
 

Tidligere hadde vi Grethe Waitz-løpet i Oslo. Da pleide de å kjøre egne ekstratog til og fra.
Otta, Halden, Skien.
Fra Skien ett år firedobbelt tp. 68. 12 vogner. Eneste gang jeg har sett et så langt tog med sånt materiell.

  Holmenkollstafetten Jan Arne Rødland 5. mai 2024 kl.1321 #394484 (#394478) Vist 501 ganger Lik innlegget
 

Akkurat som eldre tiders påsketrafikk sammenlignet med dagens. Ekstratog med
godstogslokomotiver og trevogner. Nå for tiden, bil hjemmefra og helt frem.

    Holmenkollstafetten Terje Andersen 5. mai 2024 kl.1351 #394485 (#394484) Vist 516 ganger Lik innlegget
 

Holmenkollstafetten er lagkonkurranse. Da er det kanskje ikke så mye privatbil hjemmefra og til etappens startpunkt. Jeg tror det kan være mye fellessamlinger både før og etter.

Og jeg tror ikke det er så lett å finne 72000 parkeringsplasser fra Bislett og oppover til Besserud og ned mot Frognerparken.

Det var i alle fall mange som tok T-banen opp fra Majorstua og oppover med de ekstraavganger som var oppsatt. Jeg vet ikke hvor de kom fra, kanskje Helsfyr.

Kanskje bortimot noe over halvparten av deltagerne kom fra Oslo, Bærum og andre omegnskommuner, og det burde være mye transportarbeid å gjøre for jernbanen.

Og forrige lørdag var det Sentrumsløpet, mange deltagere der også.

Terje

      Holmenkollstafetten Roar 5. mai 2024 kl.1403* #394487 (#394485) Vist 539 ganger Lik innlegget
 

Det kjøres mange flere tog på lokal- og mellomdistansestrekningene rundt Oslo nå enn bare for få år siden lørdag kveld og søndag formiddag. Halvtimes- der det tidligere ble kjørt timesfrekvens, og times- der det tidligere var totimers.

        Holmenkollstafetten Terje Andersen 5. mai 2024 kl.1617 #394502 (#394487) Vist 524 ganger Lik innlegget
 

Ja, det er helt riktig at det i dag går mange tog også på lørdager, og det er sannsynligvis også godt med plass i mange av dem.

Men gjøres det noe for å kapre dem som kunder, gruppebillett eller lignende. Jeg tenker da spesielt på folk fra Lillehammer, Gjøvik, Vestfoldbyene, og østfoldbyene etc.

Terje

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.09 sek
I dag 10940 treff på forum10, og 72719162 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12860 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.