Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 7. nivå av toppinnlegget "Billettkontroll og adgang til tilbakehold av personer" i Plattformen

Hele tråden har 67 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

            Brikke Herman 17. mai 2010 kl.2207 #56503 (#56499) Vist 1235 ganger Lik innlegget
 

Hvorfor skulle jeg få ny brikke når den går ut?
Eller faktura, for den saks skyld?

Det holder da lenge med en avtalegiro. Det fungerer aldeles utmerket, og jeg har brukt systemet i flere måneder nå. Det eneste problemet er at en eller annen tulling har redusert rekkevidden fra RFID-systemets noen meter til litt mindre enn usikkerheten i rekkevidden.
(Les: Det er noen automater som ikke klarer å lese kortet når man legger det inntil...)

Jeg mener - Oslo Sporveier ville fått mye bedre data om de reisendes trafikkmønster hvis de kunne registrere hvor alle som har brikke går av og på - på alle transportmidler.
(Ja, personvern er et problem. Det løser man ved hjelp av en enveiskoding av kundeidentiteten. Samme kort gir alltid samme kode i systemet, men det skal være rimelig vanskelig å komme fra koden til hvem det dreier seg om.)

I går kveld overrasket forøvrig automaten på 401-bussen meg - den ga seg til å skrive ut kvittering på at jeg hadde fornyet månedskortet.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.08 sek
I dag 9134 treff på forum10, og 72717356 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12860 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.