Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 17. nivå av toppinnlegget "Billettkontroll og adgang til tilbakehold av personer" i Plattformen

Hele tråden har 67 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                                Måten? Torstein Reiersen 18. mai 2010 kl.1914* #56615 (#56603) Vist 1323 ganger Lik innlegget
 

Siden du er språklig bevisst, Roar, hvorfor skriver du konsekvent "t-banevogner" o.l. med liten t all den stund 'T-banen' er et egennavn? Ville du skrevet nsb-vogner

Dette er jo egentlig bare en bagatell.
Jeg reagerte på at du feilaktig pirket på Roar med undersetningen "Siden du er språklig bevisst, .." for så å skrive (med andre ord) hvorfor gjør du konsekvent denne feilen. Roar er tydeligvis språkbevisst her.

Jeg synes det er en utingt at en bruker forumet til å rette/kommentere andres språk og rettskriving. Vi pedagoger bør ikke bruke forumet til læringsarena i norsk.

Den enkelte selv bør imidlertid selv tilstrebe best mulig språkføring.

                                  Punktum Svein Sando 19. mai 2010 kl.0056 #56687 (#56615) Vist 1299 ganger Lik innlegget
 

Denne diskusjonen synes ikke å føre til hverken gjensidig forståelse eller enighet i forhold til tredjepartens innblanding, så jeg takker for meg her. Stillingen mellom Roar og mer konstaterer jeg at forsatt er 1-1 - og jeg tror ikke Roar mister nattesøvnen av mitt spørsmål. Dessuten er jeg ikke pedagog.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.18 sek
I dag 12461 treff på forum10, og 72720683 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12860 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.