Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Årgangsbilder »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 7. nivå av toppinnlegget "Norge på langs for 40 år siden - dag 1: 12. aug 1970: Oslo - Trondheim" i Årgangsbilder

Hele tråden har 97 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

            Ferge Vestein Øvrom 14. aug. 2010 kl.0852 #65687 (#65681) Vist 1634 ganger Lik innlegget
 

Så vidt jeg husker kan dette stemme med Sommerset, det første fergeleiet man kom til sydfra slik det så ut den gangen. Jeg synes det lignet fælt på Skjervik (sydfra over Skjomen) men når du er så sikker trekker jeg forslaget. Vi kjørte strekningen sørover sommeren 1969 så jeg har fått med meg alle de fire fergeforbindelsene. Sørfra så det slik ut:

  • Sommerset - Bonåsjøen (over Leirfjorden, nedlagt 1986)
  • Bognes - Skarberget (over Tysfjord, i drift)
  • Sætran - Forså (over Forsåhavet, nedlagt 1969)
  • Skjervik - Grindjord (over Skjomen, nedlagt 1972)

Mvh
Vestein

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Årgangsbilder »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.09 sek
I dag 14523 treff på forum10, og 72559938 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12847 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.