Visning av en deltråd på 6. nivå av toppinnlegget "Prøvekjøring av nye B5 vogner" i Plattformen
Hele tråden har 24 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Ja, 160 er fortsatt maks hastighet. Har ikke vært vurdert å øke dette.
Prøvekjøringen for stabilitetsmålinger foregår på Gardermobanen iht reglene i maks hastighet + 10%, dvs opp til 176 km/t. Skal visstok ha gått svært bra.
Hva er topphastigheten på EL18-lokene? Kan de klare 200 (210) km/t?
Mener det er 200 som ble satt som toppfart på den norske versjonen.
El18 har max. 200 ja, i følge NLM.
Teknisk topphastighet for El 18 er 200 km/t. Men de er foreløpig bare uttestet og godkjent for 160 km/t. Tror neppe det er aktuelt å utvide dette.
Hei Erland & kompani :)Er dere sikker på dette? Som man ser på dette bilde:
Eller er jeg helt på tur nå ? Jeg kan jo ikke noe om dette sånn egenlig, bare synser meg litt fram :D
- Atle
Nå er det vel uansett ikke mange steder i Norge EL18 og oppusett B5 eller B7 kommer til å kjøre fortere enn det. Mens vi er inne på temaet:
Hvilken topphastighet er WLAB-2 godkjent for?
Uten å være 110% sikker, mener jeg wlab-2 har 140 som topp hastighet.-a
Takk for svaret.
WLAB-2 har 150 km/t som høyeste tillatte hastighet.
Vad är den märkt med? 130?
De er merket 150.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.