Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 6. nivå av toppinnlegget "Fyllfarger Damplok" i Plattformen

Hele tråden har 18 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

          Laft og panel H. Lindholm 6. okt. 2010 kl.1758 #71685 (#71678) Vist 328 ganger Lik innlegget
 

Godshuset på Snarum ble forlenget en gang rundt 1900-1910, og var opprinnelig så lagt som på modellen. Dengang hadde godshuset imidlertid ikke vindu i endeveggen.

Taket på godshus og uthus er for høyt. Dermed er det ikke plass til å ha korrekte vinduer, men av en eller annen mystisk grunn er viduene satt inn liggende. På et senere tidspunkt 50-60-tallet) ble gavlvinduene byttet ut med mindre, rektangulære vinduer.

At godshus og uthus har byttet plass er også svært mystisk. Her er det lite som stemmer med virkeligheten. Det er åpenbart en del å hente på kvalitetssikringssiden....

            Laft og panel Ragnar Andenæs 7. okt. 2010 kl.2034* #71720 (#71685) Vist 294 ganger Lik innlegget
 

Men det er jo et byggesett, ser i grunnen ut som at det går an å bygge det riktig hvis man har lyst. Den manglende panelen er såklart en kitbuilders drøm.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.13 sek
I dag 15154 treff på forum10, og 72427398 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12840 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.