Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Quistværelset»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 16. nivå av toppinnlegget "El 17-quiz (SES 585)" i Quistværelset

Hele tråden har 50 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                              Feil i Banedata Terje Andersen 15. feb. 2011 kl.1117 #84694 (#84620) Vist 218 ganger Lik innlegget
 

En noe tilsvarende feil gjelder km-angivelsen på Bergensbanens bru over Randselva. I min eldre utgave av Banedata står oppgitt km 87,86 (tror jeg). Dette skal sannsynligvis være km 86,87, ellers kommer den alt for nær Hønen hlp som er oppgitt til km 88,20 og det er mer enn 350 m mellom disse to objektene.

Terje Andersen

                                På etterskudd Svein Sando 15. feb. 2011 kl.1121 #84696 (#84694) Vist 209 ganger Lik innlegget
 

Jeg synes kanskje det er litt sent å komme med rettelser til forrige utgave av Banedata. Den er jo allerede avløst.

                                  På etterskudd Terje Andersen 15. feb. 2011 kl.1449* #84704 (#84696) Vist 201 ganger Lik innlegget
 

Men jeg kan ikke komme med opplysninger om feil i en bok jeg ikke har og heller ikke har lest, og når Thor Bjrke ber om kommentarer på feil må jeg basere meg på den utgaven jeg har.

Dessverre ble Banedata 2004 utsolgt før jeg greide å skaffe meg et eksemplar.

Terje Andersen

                                    På etterskudd Svein Sando 15. feb. 2011 kl.1506 #84724 (#84704) Vist 199 ganger Lik innlegget
 

Men jeg kan ikke komme med opplysninger om feil i en bok jeg ikke har og heller ikke har lest, og når Thor Bjrke ber om kommentarer på feil må jeg basere meg på den utgaven jeg har.

Det har jeg forlengst skjønt, men når du kommenterer en foreldet utgave, er det ikke da en ganske stor sjanse for at feilene du vil finne, allerede vil være rettet for 7-8 år siden? Spørsmålet er da om det er verdt bryet, men det får vel Thor svare for.

Det var ingen liten revisjon som ble gjort med utgaven av 2004, men det kan du selvsagt ikke vite siden du ikke har et eksemplar av boka.

                                      På etterskudd Lars Sandberg 15. feb. 2011 kl.1606 #84732 (#84724) Vist 190 ganger Lik innlegget
 

Dessuten har det i lengere tid ligget ute en liste med feilrettinger og oppdateringer til siste utgave og selv om thor er en meget nøyaktig herre er det vel tilnærmet umulig å få en slik bok feilfri. det er jo til og med ganske sannsynlig at det kan skje endringer under sluttredigeringen.

                                      På etterskudd Terje Andersen 15. feb. 2011 kl.1618 #84735 (#84724) Vist 190 ganger Lik innlegget
 

Jeg har da heller ikke tenkt å komme med noen fullstendig liste over alle småfeil jeg har oppdaget i den gamle utgaven både mht til høydeangivelse (moh) eller km-angivelse. Men når Thor ber om informasjon om feil så var min tanke at jeg i alle fall kunne nevne noen av de grøvste feilene jeg kjente. Så får Thor sjekke om det er rettet i 2004-utgaven.

Ser ikke helt hvorfor det skal være et diskusjonstema i det hele tatt.

Terje Andersen

                                        Case closed Svein Sando 15. feb. 2011 kl.1646* #84741 (#84735) Vist 210 ganger Lik innlegget
 

Ser ikke helt hvorfor det skal være et diskusjonstema i det hele tatt.

Nei, jeg skal gi meg med mitt forsvar for Banedata 2004. Den står godt på egne bein.

                                Feil i Banedata Thor Bjerke 16. feb. 2011 kl.1739 #84866 (#84694) Vist 158 ganger Lik innlegget
 

Takk for tipset om Randselva. Der var det en feil, rett er 86,86.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Quistværelset»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.14 sek
I dag 4821 treff på forum10, og 72736920 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12862 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.