Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Norges første FLIRT!" i Galleriet

Hele tråden har 14 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Lekmannssvar Svein Sando 16. mars 2011 kl.1531 #87828 (#87827) Vist 1330 ganger Lik innlegget
 

Jeg vet ikke, men ut fra akselrekkefølgen Bo'2'2'+Bo'2'2'Bo' vil jeg tro at jacobsboggiene (de mellom to vogner) ikke kan/bør brukes som drivboggier. For å få plassert den midterste drivboggien, må den altså ordnes som en ordinær boggi, og da må den nærmeste i nabovogna også gjøres det. Motorboggiene er på denne måten spredd mest mulig.

forstørrt129744-DSC04015.jpg

NSB AS: type 74 nr. 74-01
NSB AS: Type 74

Ingedal, i nærheten av
15. mar. 2011
(exif: 2007-01-25)
foto: Knut Ragnar Holme

        Lekmannssvar Herman 16. mars 2011 kl.1536 #87830 (#87828) Vist 1310 ganger Lik innlegget
 

Jeg innbiller meg at det er vekthensyn som er grunnen til at man ikke ønsker å motorisere en av Jacobsboggi. Akseltrykket skal under et bestemt nivå, selv om passasjerene skulle stå veldig trangt.
(Veldig trangt skal her forståes som 6 passasjerer a 75 kg. pr. kvadratmeter.)

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.07 sek
I dag 23444 treff på forum10, og 72255078 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12823 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.