Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg" i Plattformen

Hele tråden har 21 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

Brakmåker Jan Erik 10. juli 2011 kl.2043 #98620 (#98617) Vist 640 ganger Lik innlegget
 

Jeg se at den nye traseen starte nord for dagens Barkåker st. Jeg trodde man skulle starte omtrent der planovergangen på Barkåker er. Men så nå man nå har startet omtrent mellom Barkåker st og Skotte hp. Eller for de som er lokalt kjent veien til gården Rød-brekke.
Jeg se du skrive at jernbanen skal går over Nøtterøy (Tunnel) og kommer frem til Stokke
Leste i TB for en tid tilbake at jernbanen ikke var ønsket til Nøtterøy av ordfører eller en annen der.
Og nå også den nye traseen er ferdig stilt mellom Holm og Nykirke så er de bare traseen mellom Nykirke og Barkåker som gjenstå. Men her er man ikke blitt enig vel om hvor den skal går.
Er det fortsatt krefte som vil har den lagt om Bakkenteigen eller skal den går forbi Skoppum
Jan Erik

  Vestfoldbanen; Skoppum eller Bakkenteigen Hans Morten Tamnes 11. juli 2011 kl.0814 #98649 (#98620) Vist 515 ganger Lik innlegget
 

Til ditt spørsmål om jernbane og Nøtterøy viser jeg til innlegget KVU etter at det meste er fastsatt? i denne tråden.

KVU IC Vestfoldbanen var ganske så samstemte i sitt ønske om å legge den nye traseen om Bakkenteigen. Blant argumentene for var høyskolesenteret og muligheten for korrespondanse med busstrafikken på Hortensveien. Motargumentene dreier seg om en redsel for naturinngrep i området rundt Borrevannet og en forestilling om at det vil bli en lang og høy - 25 meter - bro.

I løpet av høsten vil det trolig bli klart hvilken løsning som velges, så her gjelder det å følge med.

Mvh
Hans Morten
Informasjonskontoret

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.14 sek
I dag 24431 treff på forum10, og 72230537 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12821 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.