Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg" i Plattformen

Hele tråden har 21 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

Brakmåker Jan Erik 10. juli 2011 kl.2043 #98620 (#98617) Vist 683 ganger Lik innlegget
 

Jeg se at den nye traseen starte nord for dagens Barkåker st. Jeg trodde man skulle starte omtrent der planovergangen på Barkåker er. Men så nå man nå har startet omtrent mellom Barkåker st og Skotte hp. Eller for de som er lokalt kjent veien til gården Rød-brekke.
Jeg se du skrive at jernbanen skal går over Nøtterøy (Tunnel) og kommer frem til Stokke
Leste i TB for en tid tilbake at jernbanen ikke var ønsket til Nøtterøy av ordfører eller en annen der.
Og nå også den nye traseen er ferdig stilt mellom Holm og Nykirke så er de bare traseen mellom Nykirke og Barkåker som gjenstå. Men her er man ikke blitt enig vel om hvor den skal går.
Er det fortsatt krefte som vil har den lagt om Bakkenteigen eller skal den går forbi Skoppum
Jan Erik

  Vestfoldbanen; Skoppum eller Bakkenteigen Hans Morten Tamnes 11. juli 2011 kl.0814 #98649 (#98620) Vist 561 ganger Lik innlegget
 

Til ditt spørsmål om jernbane og Nøtterøy viser jeg til innlegget KVU etter at det meste er fastsatt? i denne tråden.

KVU IC Vestfoldbanen var ganske så samstemte i sitt ønske om å legge den nye traseen om Bakkenteigen. Blant argumentene for var høyskolesenteret og muligheten for korrespondanse med busstrafikken på Hortensveien. Motargumentene dreier seg om en redsel for naturinngrep i området rundt Borrevannet og en forestilling om at det vil bli en lang og høy - 25 meter - bro.

I løpet av høsten vil det trolig bli klart hvilken løsning som velges, så her gjelder det å følge med.

Mvh
Hans Morten
Informasjonskontoret

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.