Visning av en deltråd på 6. nivå av toppinnlegget "Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg" i Plattformen

Hele tråden har 21 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

          Jarlsberg tunnel og Tønsberg stasjon Terje Andersen 14. juli 2011 kl.1450* #98893 (#98841) Vist 462 ganger Lik innlegget
 

Grunnen til at JBV ikke fører dobbelsporstrekningen Barkåker - Tønsberg inn til Tønsberg stasjon er at da slipper man med minimale endringer i sikringsanlegget på Tønsberg stasjon, og dobbelsporstrekningen Barkåker Tønsberg kan signalutrustes som et langt kryssingsspor.

Dette er selvfølgelig ikke en ønsket permanentsituasjon.

Terje Andersen

            Jarlsberg tunnel og Tønsberg stasjon eirik karlsen 14. juli 2011 kl.1955 #98910 (#98893) Vist 449 ganger Lik innlegget
 

Da kunne man jo nesten like godt droppet Barkåker og plassert innkjørsignalet til Tønsberg før det nye dobbeltsporet på Barkåker så hadde det nye dobbeltsporet fungert som en jævlig lang forlengelse av togsporene på Tønsberg stasjon og kunne gått dobbelt helt inn til platform...

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.