Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Vått på notodden jernbanestasjon?" i Plattformen

Hele tråden har 27 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      _SKAL_ gjennoppbygges Atle Samuelsen 25. juli 2011 kl.1844 #99510 (#99509) Vist 1003 ganger Lik innlegget
 

telen.no med artikkel, hvor jernbaneverket lover at de skal :)
-a

        _SKAL_ gjennoppbygges Jan B. Salvesen 26. juli 2011 kl.1156 #99524 (#99510) Vist 881 ganger Lik innlegget
 

Jeg håper inderlig at de gamle mastene og åkene, som faktisk ser ganske hele ut, ikke blir skjærebrennerens føde i iveren til JBV om å få dette i orden. Jeg stiller også de samme spørsmålene som Morten i denne sammenhengen....vil det komme noen fra Riksantikvaren og gi retningslinjer og følge opp slik at dette anlegget blir gjennoppbygget med så mye som mulig av den gamle infrastrukturen.

          _SKAL_ gjennoppbygges Atle Samuelsen 26. juli 2011 kl.1256 #99525 (#99524) Vist 898 ganger Lik innlegget
 

Jeg er ening med deg go morten sine spørsmål.
Morten og jeg pratet litt på telefon i går, og det er identifisert 4 løse master av samme type som står på notodden! (Er ikke det bra?)
I tillegg er KL anlegget på loenga med samme type master, samt at noen av isolatorene er av samme type!
Så "reservedeler" finnes! Så det er ingen grund slik jeg ser det til å la skjærebrennerene få føde!
- Atle

            _SKAL_ gjennoppbygges Henrik B. Backer 26. juli 2011 kl.2120 #99533 (#99525) Vist 869 ganger Lik innlegget
 

Det er sikkert ikke dumt om de som jobber med bevaring av Notodden tar opp dette med Jernbaneverket. Det blir for sent å komme i etterkant å fortelle hva som skulle vært gjort. Jo før jo heller dette kommer med i prosjektet, dess bedre.

Henrik B

              _SKAL_ gjennoppbygges Morten Tranøy 27. juli 2011 kl.0817 #99538 (#99533) Vist 881 ganger Lik innlegget
 

Den kontakten ble etablert dag 1 - og så gjenstår å se om vernemyndigheter og JBV er interessert i den kunnskap som mange av deltakerne i Notoddenprosjektet besitter. Den gjenstår også å se om JBV og vernemydigheter også klarer å samarbeide.

                _SKAL_ gjennoppbygges Lars-Erik Knudsen 20. aug. 2011 kl.0854 #101073 (#99538) Vist 652 ganger Lik innlegget
 

Har de begynt med gjenoppbyggingen på Notodden nå?

                  _SKAL_ gjennoppbygges Atle Samuelsen 20. aug. 2011 kl.1040 #101078 (#101073) Vist 652 ganger Lik innlegget
 

Ja det har de se linken i starten av dette innlegg..
-a

                    _SKAL_ gjennoppbygges Jens Kirkebø 20. aug. 2011 kl.1054 #101079 (#101078) Vist 676 ganger Lik innlegget
 

Vi får håpe de får til KL helt ned. Det hadde gitt en glimrende mulighet for etterbruk av 70-settene. Jeg foreslår 6 stk. 4-vognssett til Flåmsbana (med 2 motorvogner) og 4 stk. 2-vognssett til Bratsbergbanen (med motorvogn+styrevogn). Vedlikehold kan da fortsatt gjøres i Skien på begge typer.

                      70-settene. Herman 20. aug. 2011 kl.1144* #101084 (#101079) Vist 681 ganger Lik innlegget
 

Holder det med to motorvogner og to mellomvogner på Flåmsbana? Klarer den kombinasjonen å komme opp bakken?

Ellers blir det mange mellomvogner med din løsning. Hvor komplisert er det å sette de inn i tovogns type 69?

                      Tovogns 70-sett ... Jan-Inge Hansen 20. aug. 2011 kl.1309 #101093 (#101079) Vist 698 ganger Lik innlegget
 

... blir vannvittig mye tonnasje pr. fraktede passasjer. Og de gangene det evt. skulle bli mye reisende der, så må man fort fram med dobbeltsett. Ikke SÅ mye sitteplasser i ABS og BFM`n. Jeg ville satset på tovogns Flirt istedet, da dette vil kunne bli en materielltype for flere av banene våre. Eks. Arendalsbanen og Vossebanen, og på sikt Raumabanen og Rørosbanen.
Etter min mening egner 70-settene seg fortsatt best til innsatstog som ikke stopper så ofte.

                        70 sett. Trond L 20. aug. 2011 kl.2023 #101117 (#101093) Vist 694 ganger Lik innlegget
 

Må si meg helt enig, og skjønner ikke helt de kritikerne som absolutt skal ha dem som tovogns på sidebaner. 70 settene er jo fine både å jobbe i og å være passasjer i. Litt lite krutt, men det der er overdrevet. Ett 69D sett er da ikke så vanvittig mye kveikere?

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.15 sek
I dag 3686 treff på forum10, og 72711908 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12860 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.