Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«MJ-rommet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i MJ-rommet    

Svindel med MJ på Finn.no.... igjen ·2 Egil Sandal 12. apr. 2014 kl.1156 #179715 Vist 538 ganger Lik innlegget
 

I det siste har det dukket opp falske annonser på Finn.no..... igjen.

En bekjent av meg har blitt svindlet via annonser nå nylig, denne gangen var det bl.a. Hejan Di3, OBAS som var objektet.  Det viser seg at navn og adresse på selger i annonsen ikke har noe med annonsen å gjøre.  Han har sporet innehaveren av bankkonto som selger opplyste, og det ser ut til at en ikke ukjent person for både MJ'ere og andre entusiaster står bak.

For all del folkens:

BENYTT SIKKER BETALING!!!!!  Dersom det viser seg at det er den personen vi tror som står bak er dette sikkert bare begynnelsen på en ny variant av hans "virksomhet".

Svindel med MJ på Finn.no.... igjen arno 12. apr. 2014 kl.2145* #179732 (#179715) Vist 463 ganger Lik innlegget
 

Jeg ble også forsøkt narret av en av disse kumpanene for noen år siden. Jeg håper virkelig ikke det er den samme personen som går igjen. Min resept den gang mot å kjøpe tyvegodset/lureriet var å ringe NMJ og Finn Moe som straks advarte meg mot å kjøpe disse Superline-modellene av vedkommende.

Prisverdig at det legges ut en slik advarsel om at noen atter er på ferde. Det har ikke vært mange slike brodne kar innen MJ-hobbyen. Og det er uheldig å stigmatisere noen uten at det kan føres bevis, men "SIKKER BETALING"-systemet eller personlig oppmøte ved avhenting/betaling er greie fremgangsmåter.

Og dersom noe er så billig at det kan se ut til å være for godt til å være sant - ja, så er det muligens akkurat det det er.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«MJ-rommet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.18 sek
I dag 16912 treff på forum10, og 72248546 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12822 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.