Vinter og vår på Seimsmark ·7
Håkon Berg Gunnarson 30. apr. 2023 kl.1330 #371725 Vist 877 ganger Likt av 24
Lik innlegget |
| Det er vel på høg tid med ein ny reportasje frå Seimsmark og Gamle Vossebanen. I Vognhallen fortsetter prosjekta som er omtalt i foregåande innlegg, i tillegg kjem eit par bilder frå bana og Arna. - Boggirevisjon - Reparasjon av 12c 255 - Restaurering av 620 og 100 - Diverse malearbeider - Maling og stell av Ø vogner - Pukkjøring og Arna Stasjonspark
Etter framsatt konstruktiv mild kritikk kjem øvrig informasjon i bildetekstane (Litt gjentagelse har eg riktignok tillatt meg..) Det mangler litt dokumentasjon av progresjonen på Ao 100, det kjem neste gong, verdt å vente på!
Boggien er strippa for dei fleste lause delar og grunna Seimsmark7. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Boggirammene er svartmalte og vi monterer fjærer. Bladfjærene har vore i Sverige og kjem igjen reviderte. Spiralfjærene med tilhøyrande deler er overhalt i gamlelandet. Leif Nessan sett inn sliteflatane med grease før montering. Seimsmark7. mar. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Boggirammene er svartmalte og vi monterer fjærer. Bladfjærene har vore i Sverige og kjem igjen reviderte. Spiralfjærene med tilhøyrande deler er overhalt i gamlelandet. Leif Nessan sett inn sliteflatane med grease før montering. Seimsmark7. mar. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Fjærpakka i midten er montert, hjulgangar malt, og påskrifter og overettmerker stort sett komt på. Seimsmark3. apr. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
18c 255 er løfta med jekkar overtatt frå NSB verksted Kronstad, tenderen er fortsatt hos Dåfjorden Slip, og her er framleis alle tre drivhjulgangane under loket og kobla. GVB(mus): 18c nr. 255Seimsmark7. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
18c 255 er løfta med jekkar overtatt frå NSB verksted Kronstad, tenderen er fortsatt hos Dåfjorden Slip, og her er framleis alle tre drivhjulgangane under loket og kobla. GVB(mus): 18c nr. 255Seimsmark7. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Bakre drivaksel er trekt ut og gjort klar for transport til Meiningen der den skal få nye hjulringar GVB(mus): 18c nr. 255Seimsmark11. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Bakre drivaksel er trekt ut og gjort klar for transport til Meiningen der den skal få nye hjulringar GVB(mus): 18c nr. 255Seimsmark11. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Bakre drivaksel er trekt ut og gjort klar for transport til Meiningen der den skal få nye hjulringar GVB(mus): 18c nr. 255Seimsmark11. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Nærbilder frå CDFo 620 som virkelig er i ferd med å gjenoppstå i fordums prakt med restaurerte beslag og bokstaver, og skinnande blank teak. NJK(mus): BDF11 nr. 620Seimsmark11. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Nærbilder frå CDFo 620 som virkelig er i ferd med å gjenoppstå i fordums prakt med restaurerte beslag og bokstaver, og skinnande blank teak. NJK(mus): BDF11 nr. 620Seimsmark3. apr. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Nærbilder frå CDFo 620 som virkelig er i ferd med å gjenoppstå i fordums prakt med restaurerte beslag og bokstaver, og skinnande blank teak. NJK(mus): BDF11 nr. 620Seimsmark3. apr. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Møysommelig malearbeider må til på bagasjehyllene som skal monterast i kupéane på BDFo 620 Seimsmark15. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Benkar med ganske treffande design er anskaffa, men ikkje i riktig farge! Seimsmark15. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Nymalte understell til seter i BDFo 620 Seimsmark7. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Ø Vognene våre har lenge blitt brukt, uten å ha fått anna enn heilt nødvendig pleie, men inspirasjonen frå Krøderbanen har nærmast gjort det nødvendig å setta i gang arbeid for å kunne framføra litt vakrare pukktog, også her i vest Seimsmark15. feb. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Ø Vognene våre har lenge blitt brukt, uten å ha fått anna enn heilt nødvendig pleie, men inspirasjonen frå Krøderbanen har nærmast gjort det nødvendig å setta i gang arbeid for å kunne framføra litt vakrare pukktog, også her i vest Seimsmark3. apr. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Nymalt pukkvogn på veg inn til lasting Haukeland25. apr. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Forsøksvis presisjonspukking (mykje aliterasjon her! Det var jo også panikkpukking før pakking..) ved brua ved Kalihaugen, rett aust for Haukeland Haukeland, øst for25. apr. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Utsikt frå traktoren, og endeplattforma i begge retningar. Det vart ein fin kveld til slutt i det vestlandstypiske landskapet med både hjortar, nyfødte lam og utlendingar i sporet, med støydempande airpods.. 25. apr. 2023 foto: Håkon Berg Gunnarson
Utsikt frå traktoren, og endeplattforma i begge retningar. Det vart ein fin kveld til slutt i det vestlandstypiske landskapet med både hjortar, nyfødte lam og utlendingar i sporet, med støydempande airpods.. 25. apr. 2023 foto: Håkon Berg Gunnarson
Utsikt frå traktoren, og endeplattforma i begge retningar. Det vart ein fin kveld til slutt i det vestlandstypiske landskapet med både hjortar, nyfødte lam og utlendingar i sporet, med støydempande airpods.. 25. apr. 2023 foto: Håkon Berg Gunnarson
Stasjonsparken i Arna har fått sin første beplantning Arna29. apr. 2023foto: Håkon Berg Gunnarson |
|
Vinter og vår på Seimsmark Jan Arne Rødland 30. apr. 2023 kl.1458* #371727 (#371725) Vist 793 ganger Likt av 1
Lik innlegget |
| Stor takk for at du deler dette viktige arbeidet med oss andre. Et spørsmål, er det bare nødvendig å skifte hjulbandasje på én drivaksel på 255? For en amatør virker det litt pussig at de ikke slites noe mere likt. |
|
Drivaksel, 255 Håkon Berg Gunnarson 30. apr. 2023 kl.1718* #371730 (#371727) Vist 848 ganger
Lik innlegget |
| Her kan nok andre svare bedre og mer upfyllende, men to punkt: Det var denne akselen som, i tillegg til tenderen sporet av i fjorårets ulykke. I tilleg er det er jo sann at med bare en mulighet til å turne loket hos GVB (pt.) så tilbakelegges ganske nøyaktig halvparten av kjørte km baklengs. Foran har som kjent type 18 en løpeboggi som styrer loket fint inn i kurvene, de tre drivakslene følger bare med. Når loket går baklengs har ikke tenderen den samme innvirkning på loket, ettersom den har egen ramme og dyttes av loket. Da blir det "opptil" den bakerste drivakselen å ta de største påkjenningene i kurvene. Flensen på den midterste akselen er allerede neddreid for å minske påkjenningene både på lok (ramme og lagre) og på skinnegangen, dermed tar den også mindre av slitasjen. Når det gjelder bremser, og slitasjen derav er belastningen i utgangspunktet lik, med en bremsekloss pr. drivaksel. |
|
Drivaksel, 255 Jan Arne Rødland 30. apr. 2023 kl.2105* #371739 (#371730) Vist 816 ganger
Lik innlegget |
| Takk. En ganske logisk forklaring. Jamen godt vi har Meiningen. |
|
Drivaksel, 255 Thomas Bolstad 30. apr. 2023 kl.2139 #371741 (#371730) Vist 808 ganger Likt av 2
Lik innlegget |
| Hovedgrunnen til at bare bakerste drivaksel ble sendt til tyskland er på grunn av et stygt sår i flensen etter avsporingen. Det ble også oppdaget at det er litt kast i den, så det vil også bli utbedret.
|
|
Vognhallen tømmes før videre arbeid Håkon Berg Gunnarson 8. mai 2023 kl.0935 #372006 (#371725) Vist 795 ganger Likt av 9
Lik innlegget |
| I helga vart den indre delen av vognhallen tømt for materiell, med unntak av 18c 255 som står oppjekka og innpakka i presenning. Det skal støpast med betong mellom skinnene slik at verkstedet blir meir egna. Det blir tryggare og setta opp stillas langs vognene og ikkje minst lettare å holda reint.
Det er ganske trange forhold på Seimsmark, eller arealeffektive, som ein sei i meglarbransjen.. Ein heng ikkje ut gjennom vindu og dører her! NJK(mus): Skd 220c nr. 206Seimsmark7. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Ao 100 har ikkje sett så mykje dagslys dei siste åra, men den speilblanke teaken kler litt vårsol! NJA: A21 nr. 100Seimsmark7. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Ao 100, B22 18060, B22 562 og Co3c 742 (Slik det er påmalt no) og 220c 206 på Seimsmark sidespor. Bildet illustrerer tydelig kva som skjer med norske jernbaneklenodium som det ikkje er kapasitet til å lagra tilfredstillande. 7. mai 2023 foto: Håkon Berg Gunnarson
Manglande motorkassar hindra ikkje 221 146 ein liten tur opp i hovedsporet i lag med Fv 14012 Skd 221 nr. 1467. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Ao 100 på veg ut av hallen, med vinglete stillas, sagspon og råtne fliser i pukken. Dette blir det bedring på no! Seimsmark7. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson |
|
Videre arbeid i vognhallen, og på Garnes Håkon Berg Gunnarson 23. mai 2023 kl.2230* #372694 (#372006) Vist 729 ganger Likt av 11
Lik innlegget |
| Litt fortsettelse frå det Vestenfjeldske, som vanleg nærare beskreve i bildeteksten: - Skd 90 er under oppussing på Garnes - Det er no 12 år sidan 742 vart skrapt fullstendig ned, fekk ny takpapp og ein god del andre utbedringar. Eine sida vart pussa og olja i fjor, no får andre sida ein runde med lett puss. - 620 nærmer seg ferdigstillelse - Våre tre små traktorar står for tida i vognhallen på Garnes og venter på sesongstart og arbeid - Spora i vognhallen på Seimsmark vert justert og pakka før entrepenør kjem inn for å støpe betongdekke og dermed gjera allerede gode arbeidsforhold endå mykje betre. ADVARSEL! Dei siste to bildene egner seg dårlig for sarte jernbanesjeler, men illustrerer med all tydelighet behovet for å lagre skinnegåande kulturskattar innandørs.
Skd 90 (ev. 214 90) har det romslig i stallen på Garnes, når 255 er på Seimsmark. Det er i løpet av vinteren lagt ned mykje arbeid i oppussing av denne. Skd 214 nr. 90Garnes17. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Skd 90 (ev. 214 90) har det romslig i stallen på Garnes, når 255 er på Seimsmark. Det er i løpet av vinteren lagt ned mykje arbeid i oppussing av denne. Skd 214 nr. 90Garnes17. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Skd 90 (ev. 214 90) har det romslig i stallen på Garnes, når 255 er på Seimsmark. Det er i løpet av vinteren lagt ned mykje arbeid i oppussing av denne. Skd 214 nr. 90Garnes17. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
742 kom til Garnes i dag, med litt ubehandla teak på sida. Etter mange år med vognhall var det nesten litt nostalgisk å stå ute på Garnes med det igjen, men i fint vær er det ingen problem! NJK(mus): B22 type 1 nr. 742Garnes23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
742 kom til Garnes i dag, med litt ubehandla teak på sida. Etter mange år med vognhall var det nesten litt nostalgisk å stå ute på Garnes med det igjen, men i fint vær er det ingen problem! NJK(mus): B22 type 1 nr. 742Garnes23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
742 kom til Garnes i dag, med litt ubehandla teak på sida. Etter mange år med vognhall var det nesten litt nostalgisk å stå ute på Garnes med det igjen, men i fint vær er det ingen problem! NJK(mus): B22 type 1 nr. 742Garnes11. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Litt frå arbeidet på 620. Som ein ser er det detaljane som får oppmerksomhet no. Denne vogna vert ei perle i samlinga, og med kjærkommen reisegods og konduktøravdeling, når ho kjem i drift igjen NJK(mus): BDF11 nr. 620Seimsmark11. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Litt frå arbeidet på 620. Som ein ser er det detaljane som får oppmerksomhet no. Denne vogna vert ei perle i samlinga, og med kjærkommen reisegods og konduktøravdeling, når ho kjem i drift igjen NJK(mus): BDF11 nr. 620Seimsmark11. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Litt frå arbeidet på 620. Som ein ser er det detaljane som får oppmerksomhet no. Denne vogna vert ei perle i samlinga, og med kjærkommen reisegods og konduktøravdeling, når ho kjem i drift igjen NJK(mus): BDF11 nr. 620Seimsmark11. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Litt frå arbeidet på 620. Som ein ser er det detaljane som får oppmerksomhet no. Denne vogna vert ei perle i samlinga, og med kjærkommen reisegods og konduktøravdeling, når ho kjem i drift igjen NJK(mus): BDF11 nr. 620Seimsmark11. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
I vognhallen på Garnes foregår det for tida eit slags slektstreff av små toaksla traktorar med håndbrems, men med vidt forskjellig framdrift. Dette er Ska 205 2, Skd 33 og Skd 48, begge 206. Legg og merke til at døra frå Ska 207 4 står langs veggen mellom 2 og 33! Garnes23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
I vognhallen på Garnes foregår det for tida eit slags slektstreff av små toaksla traktorar med håndbrems, men med vidt forskjellig framdrift. Dette er Ska 205 2, Skd 33 og Skd 48, begge 206. Legg og merke til at døra frå Ska 207 4 står langs veggen mellom 2 og 33! Garnes23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
I vognhallen på Garnes foregår det for tida eit slags slektstreff av små toaksla traktorar med håndbrems, men med vidt forskjellig framdrift. Dette er Ska 205 2, Skd 33 og Skd 48, begge 206. Legg og merke til at døra frå Ska 207 4 står langs veggen mellom 2 og 33! Garnes23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
I vognhallen på Garnes foregår det for tida eit slags slektstreff av små toaksla traktorar med håndbrems, men med vidt forskjellig framdrift. Dette er Ska 205 2, Skd 33 og Skd 48, begge 206. Legg og merke til at døra frå Ska 207 4 står langs veggen mellom 2 og 33! Garnes23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
På Seimsmark er det hektisk aktivitet med justering og pakking av spor før støping. Både O&K gravemaskin, Pakkemaskin og skiftetraktor er i aktivitet. Seimsmark23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
På Seimsmark er det hektisk aktivitet med justering og pakking av spor før støping. Både O&K gravemaskin, Pakkemaskin og skiftetraktor er i aktivitet. Seimsmark23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
På Seimsmark er det hektisk aktivitet med justering og pakking av spor før støping. Både O&K gravemaskin, Pakkemaskin og skiftetraktor er i aktivitet. Seimsmark23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Det blir som kjent ikkje kjøring på 255 med det første, så den heng høgt og er innpakka i presenning. GVB(mus): 18c nr. 255Seimsmark11. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
Litt stasjonsmiljø frå Garnes. Som mange sikkert har lest i PS har godshuset får etterlengta kjærlighet og ein liten stasjonskafé. Plattformkant er reetablert og det er rydda og grusa på austsida. Nyrestaurert GBS er med å pynte opp Gbs 150 0 Garnes23. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
18060 har vore godt innpakka, men ber veldig tydelig preg av å ha stått ute i lang tid. Dette klenodiet vart levert i 1920 frå Skandia, og ser altså slik ut i sitt 103dje år. NJK(mus): B22 type 1 nr. 1806011. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson
18060 har vore godt innpakka, men ber veldig tydelig preg av å ha stått ute i lang tid. Dette klenodiet vart levert i 1920 frå Skandia, og ser altså slik ut i sitt 103dje år. NJK(mus): B22 type 1 nr. 1806011. mai 2023foto: Håkon Berg Gunnarson |
|
Utskriftsvennlig = Forstørr bildet | |