Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Verkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Verkstedet    

Vinter og vår på Seimsmark ·7 Håkon Berg Gunnarson 30. apr. 2023 kl.1330 #371725 Vist 877 ganger Likt av 24 Lik innlegget
 

Det er vel på høg tid med ein ny reportasje frå Seimsmark og Gamle Vossebanen.

I Vognhallen fortsetter prosjekta som er omtalt i foregåande innlegg, i tillegg kjem eit par bilder frå bana og Arna.

- Boggirevisjon
- Reparasjon av 12c 255
- Restaurering av 620 og 100
- Diverse malearbeider
- Maling og stell av Ø vogner
- Pukkjøring og Arna Stasjonspark

Etter framsatt konstruktiv mild kritikk kjem øvrig informasjon i bildetekstane (Litt gjentagelse har eg riktignok tillatt meg..) Det mangler litt dokumentasjon av progresjonen på Ao 100, det kjem neste gong, verdt å vente på!

forstørrt243050-IMG_8607.jpg

Boggien er strippa for dei fleste lause delar og grunna
Seimsmark
7. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243051-IMG_8969.jpg

Boggirammene er svartmalte og vi monterer fjærer. Bladfjærene har vore i Sverige og kjem igjen reviderte. Spiralfjærene med tilhøyrande deler er overhalt i gamlelandet. Leif Nessan sett inn sliteflatane med grease før montering.
Seimsmark
7. mar. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243052-IMG_8970.jpg

Boggirammene er svartmalte og vi monterer fjærer. Bladfjærene har vore i Sverige og kjem igjen reviderte. Spiralfjærene med tilhøyrande deler er overhalt i gamlelandet. Leif Nessan sett inn sliteflatane med grease før montering.
Seimsmark
7. mar. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243053-IMG_9430.jpg

Fjærpakka i midten er montert, hjulgangar malt, og påskrifter og overettmerker stort sett komt på.
Seimsmark
3. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243054-IMG_8604.jpg

18c 255 er løfta med jekkar overtatt frå NSB verksted Kronstad, tenderen er fortsatt hos Dåfjorden Slip, og her er framleis alle tre drivhjulgangane under loket og kobla.
GVB(mus): 18c nr. 255
Seimsmark
7. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243055-IMG_8605.jpg

18c 255 er løfta med jekkar overtatt frå NSB verksted Kronstad, tenderen er fortsatt hos Dåfjorden Slip, og her er framleis alle tre drivhjulgangane under loket og kobla.
GVB(mus): 18c nr. 255
Seimsmark
7. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243056-IMG_8654.jpg

Bakre drivaksel er trekt ut og gjort klar for transport til Meiningen der den skal få nye hjulringar
GVB(mus): 18c nr. 255
Seimsmark
11. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243057-IMG_8656.jpg

Bakre drivaksel er trekt ut og gjort klar for transport til Meiningen der den skal få nye hjulringar
GVB(mus): 18c nr. 255
Seimsmark
11. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243058-IMG_8658.jpg

Bakre drivaksel er trekt ut og gjort klar for transport til Meiningen der den skal få nye hjulringar
GVB(mus): 18c nr. 255
Seimsmark
11. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243059-IMG_8972.jpg

Luftig under ramma på 255, som blir reingjort og inspisert
GVB(mus): 18c nr. 255
Seimsmark
7. mar. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243060-IMG_8657.jpg

Nærbilder frå CDFo 620 som virkelig er i ferd med å gjenoppstå i fordums prakt med restaurerte beslag og bokstaver, og skinnande blank teak.
NJK(mus): BDF11 nr. 620
Seimsmark
11. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243061-IMG_9431.jpg

Nærbilder frå CDFo 620 som virkelig er i ferd med å gjenoppstå i fordums prakt med restaurerte beslag og bokstaver, og skinnande blank teak.
NJK(mus): BDF11 nr. 620
Seimsmark
3. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243062-IMG_9432.jpg

Nærbilder frå CDFo 620 som virkelig er i ferd med å gjenoppstå i fordums prakt med restaurerte beslag og bokstaver, og skinnande blank teak.
NJK(mus): BDF11 nr. 620
Seimsmark
3. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243063-IMG_8675.jpg

Møysommelig malearbeider må til på bagasjehyllene som skal monterast i kupéane på BDFo 620
Seimsmark
15. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243064-IMG_8674.jpg

Benkar med ganske treffande design er anskaffa, men ikkje i riktig farge!
Seimsmark
15. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243065-IMG_8603.jpg

Nymalte understell til seter i BDFo 620
Seimsmark
7. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243066-IMG_8673.jpg

Ø Vognene våre har lenge blitt brukt, uten å ha fått anna enn heilt nødvendig pleie, men inspirasjonen frå Krøderbanen har nærmast gjort det nødvendig å setta i gang arbeid for å kunne framføra litt vakrare pukktog, også her i vest
Seimsmark
15. feb. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243067-IMG_9433.jpg

Ø Vognene våre har lenge blitt brukt, uten å ha fått anna enn heilt nødvendig pleie, men inspirasjonen frå Krøderbanen har nærmast gjort det nødvendig å setta i gang arbeid for å kunne framføra litt vakrare pukktog, også her i vest
Seimsmark
3. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243068-IMG_9779.jpg

Skd 220c206 skifter pukkvognene fram til lastesporet på Haukeland
NJK(mus): Skd 220c nr. 206
Haukeland
25. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243069-IMG_9777.jpg

Nymalt pukkvogn på veg inn til lasting
Haukeland
25. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243070-IMG_9782.jpg

Forsøksvis presisjonspukking (mykje aliterasjon her! Det var jo også panikkpukking før pakking..) ved brua ved Kalihaugen, rett aust for Haukeland
Haukeland, øst for
25. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243071-IMG_9774.jpg

Utsikt frå traktoren, og endeplattforma i begge retningar. Det vart ein fin kveld til slutt i det vestlandstypiske landskapet med både hjortar, nyfødte lam og utlendingar i sporet, med støydempande airpods..
25. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243072-IMG_9789.jpg

Utsikt frå traktoren, og endeplattforma i begge retningar. Det vart ein fin kveld til slutt i det vestlandstypiske landskapet med både hjortar, nyfødte lam og utlendingar i sporet, med støydempande airpods..
25. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243073-IMG_9798.jpg

Utsikt frå traktoren, og endeplattforma i begge retningar. Det vart ein fin kveld til slutt i det vestlandstypiske landskapet med både hjortar, nyfødte lam og utlendingar i sporet, med støydempande airpods..
25. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243074-IMG_9861.jpg

Stasjonsparken i Arna har fått sin første beplantning
Arna
29. apr. 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson
Vinter og vår på Seimsmark Jan Arne Rødland 30. apr. 2023 kl.1458* #371727 (#371725) Vist 793 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Stor takk for at du deler dette viktige arbeidet med oss andre.

Et spørsmål, er det bare nødvendig å skifte hjulbandasje på én drivaksel
på 255? For en amatør virker det litt pussig at de ikke slites noe mere likt.

  Drivaksel, 255 Håkon Berg Gunnarson 30. apr. 2023 kl.1718* #371730 (#371727) Vist 848 ganger Lik innlegget
 

Her kan nok andre svare bedre og mer upfyllende, men to punkt: Det var denne akselen som, i tillegg til tenderen sporet av i fjorårets ulykke. I tilleg er det er jo sann at med bare en mulighet til å turne loket hos GVB (pt.) så tilbakelegges ganske nøyaktig halvparten av kjørte km baklengs. Foran har som kjent type 18 en løpeboggi som styrer loket fint inn i kurvene, de tre drivakslene følger bare med. Når loket går baklengs har ikke tenderen den samme innvirkning på loket, ettersom den har egen ramme og dyttes av loket. Da blir det "opptil" den bakerste drivakselen å ta de største påkjenningene i kurvene. Flensen på den midterste akselen er allerede neddreid for å minske påkjenningene både på lok (ramme og lagre) og på skinnegangen, dermed tar den også mindre av slitasjen. Når det gjelder bremser, og slitasjen derav er belastningen i utgangspunktet lik, med en bremsekloss pr. drivaksel.

    Drivaksel, 255 Jan Arne Rødland 30. apr. 2023 kl.2105* #371739 (#371730) Vist 816 ganger Lik innlegget
 

Takk. En ganske logisk forklaring. Jamen godt vi har Meiningen.

    Drivaksel, 255 Thomas Bolstad 30. apr. 2023 kl.2139 #371741 (#371730) Vist 808 ganger Likt av 2 Lik innlegget
 

Hovedgrunnen til at bare bakerste drivaksel ble sendt til tyskland er på grunn av et stygt sår i flensen etter avsporingen. Det ble også oppdaget at det er litt kast i den, så det vil også bli utbedret.

forstørrt243081-IMG-6112.jpg

Skade på flensen.
GVB(mus): 18c nr. 255
Seimsmark
10. jan. 2023
foto: Thomas Bolstad
Vognhallen tømmes før videre arbeid Håkon Berg Gunnarson 8. mai 2023 kl.0935 #372006 (#371725) Vist 795 ganger Likt av 9 Lik innlegget
 

I helga vart den indre delen av vognhallen tømt for materiell, med unntak av 18c 255 som står oppjekka og innpakka i presenning. Det skal støpast med betong mellom skinnene slik at verkstedet blir meir egna. Det blir tryggare og setta opp stillas langs vognene og ikkje minst lettare å holda reint.

forstørrt243203-IMG_9930.jpg

Det er ganske trange forhold på Seimsmark, eller arealeffektive, som ein sei i meglarbransjen.. Ein heng ikkje ut gjennom vindu og dører her!
NJK(mus): Skd 220c nr. 206
Seimsmark
7. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243204-IMG_9933.jpg

Ao 100 har ikkje sett så mykje dagslys dei siste åra, men den speilblanke teaken kler litt vårsol!
NJA: A21 nr. 100
Seimsmark
7. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243205-IMG_9934.jpg

Ao 100, B22 18060, B22 562 og Co3c 742 (Slik det er påmalt no) og 220c 206 på Seimsmark sidespor. Bildet illustrerer tydelig kva som skjer med norske jernbaneklenodium som det ikkje er kapasitet til å lagra tilfredstillande.
7. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243206-IMG_9935.jpg

Manglande motorkassar hindra ikkje 221 146 ein liten tur opp i hovedsporet i lag med Fv 14012
Skd 221 nr. 146
7. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243211-IMG_9931.jpg

Ao 100 på veg ut av hallen, med vinglete stillas, sagspon og råtne fliser i pukken. Dette blir det bedring på no!
Seimsmark
7. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson
  Videre arbeid i vognhallen, og på Garnes Håkon Berg Gunnarson 23. mai 2023 kl.2230* #372694 (#372006) Vist 729 ganger Likt av 11 Lik innlegget
 

Litt fortsettelse frå det Vestenfjeldske, som vanleg nærare beskreve i bildeteksten:

- Skd 90 er under oppussing på Garnes

- Det er no 12 år sidan 742 vart skrapt fullstendig ned, fekk ny takpapp og ein god del andre utbedringar. Eine sida vart pussa og olja i fjor, no får andre sida ein runde med lett puss.

- 620 nærmer seg ferdigstillelse

- Våre tre små traktorar står for tida i vognhallen på Garnes og venter på sesongstart og arbeid

- Spora i vognhallen på Seimsmark vert justert og pakka før entrepenør kjem inn for å støpe betongdekke og dermed gjera allerede gode arbeidsforhold endå mykje betre.

ADVARSEL! Dei siste to bildene egner seg dårlig for sarte jernbanesjeler, men illustrerer med all tydelighet behovet for å lagre skinnegåande kulturskattar innandørs.

forstørrt243525-IMG_0077.jpg

Skd 90 (ev. 214 90) har det romslig i stallen på Garnes, når 255 er på Seimsmark. Det er i løpet av vinteren lagt ned mykje arbeid i oppussing av denne.
Skd 214 nr. 90
Garnes
17. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243526-IMG_0078.jpg

Skd 90 (ev. 214 90) har det romslig i stallen på Garnes, når 255 er på Seimsmark. Det er i løpet av vinteren lagt ned mykje arbeid i oppussing av denne.
Skd 214 nr. 90
Garnes
17. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243527-IMG_0079.jpg

Skd 90 (ev. 214 90) har det romslig i stallen på Garnes, når 255 er på Seimsmark. Det er i løpet av vinteren lagt ned mykje arbeid i oppussing av denne.
Skd 214 nr. 90
Garnes
17. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243528-IMG_0155.jpg

742 kom til Garnes i dag, med litt ubehandla teak på sida. Etter mange år med vognhall var det nesten litt nostalgisk å stå ute på Garnes med det igjen, men i fint vær er det ingen problem!
NJK(mus): B22 type 1 nr. 742
Garnes
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243529-IMG_0161.jpg

742 kom til Garnes i dag, med litt ubehandla teak på sida. Etter mange år med vognhall var det nesten litt nostalgisk å stå ute på Garnes med det igjen, men i fint vær er det ingen problem!
NJK(mus): B22 type 1 nr. 742
Garnes
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243530-IMG_9975.jpg

742 kom til Garnes i dag, med litt ubehandla teak på sida. Etter mange år med vognhall var det nesten litt nostalgisk å stå ute på Garnes med det igjen, men i fint vær er det ingen problem!
NJK(mus): B22 type 1 nr. 742
Garnes
11. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243531-IMG_9952.jpg

Litt frå arbeidet på 620. Som ein ser er det detaljane som får oppmerksomhet no. Denne vogna vert ei perle i samlinga, og med kjærkommen reisegods og konduktøravdeling, når ho kjem i drift igjen
NJK(mus): BDF11 nr. 620
Seimsmark
11. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243532-IMG_9972.jpg

Litt frå arbeidet på 620. Som ein ser er det detaljane som får oppmerksomhet no. Denne vogna vert ei perle i samlinga, og med kjærkommen reisegods og konduktøravdeling, når ho kjem i drift igjen
NJK(mus): BDF11 nr. 620
Seimsmark
11. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243533-IMG_9974.jpg

Litt frå arbeidet på 620. Som ein ser er det detaljane som får oppmerksomhet no. Denne vogna vert ei perle i samlinga, og med kjærkommen reisegods og konduktøravdeling, når ho kjem i drift igjen
NJK(mus): BDF11 nr. 620
Seimsmark
11. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243534-IMG_9984.jpg

Litt frå arbeidet på 620. Som ein ser er det detaljane som får oppmerksomhet no. Denne vogna vert ei perle i samlinga, og med kjærkommen reisegods og konduktøravdeling, når ho kjem i drift igjen
NJK(mus): BDF11 nr. 620
Seimsmark
11. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243535-IMG_0156.jpg

I vognhallen på Garnes foregår det for tida eit slags slektstreff av små toaksla traktorar med håndbrems, men med vidt forskjellig framdrift. Dette er Ska 205 2, Skd 33 og Skd 48, begge 206. Legg og merke til at døra frå Ska 207 4 står langs veggen mellom 2 og 33!
Garnes
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243536-IMG_0157.jpg

I vognhallen på Garnes foregår det for tida eit slags slektstreff av små toaksla traktorar med håndbrems, men med vidt forskjellig framdrift. Dette er Ska 205 2, Skd 33 og Skd 48, begge 206. Legg og merke til at døra frå Ska 207 4 står langs veggen mellom 2 og 33!
Garnes
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243537-IMG_0158.jpg

I vognhallen på Garnes foregår det for tida eit slags slektstreff av små toaksla traktorar med håndbrems, men med vidt forskjellig framdrift. Dette er Ska 205 2, Skd 33 og Skd 48, begge 206. Legg og merke til at døra frå Ska 207 4 står langs veggen mellom 2 og 33!
Garnes
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243538-IMG_0159.jpg

I vognhallen på Garnes foregår det for tida eit slags slektstreff av små toaksla traktorar med håndbrems, men med vidt forskjellig framdrift. Dette er Ska 205 2, Skd 33 og Skd 48, begge 206. Legg og merke til at døra frå Ska 207 4 står langs veggen mellom 2 og 33!
Garnes
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243539-IMG_0151.jpg

På Seimsmark er det hektisk aktivitet med justering og pakking av spor før støping. Både O&K gravemaskin, Pakkemaskin og skiftetraktor er i aktivitet.
Seimsmark
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243540-IMG_0152.jpg

På Seimsmark er det hektisk aktivitet med justering og pakking av spor før støping. Både O&K gravemaskin, Pakkemaskin og skiftetraktor er i aktivitet.
Seimsmark
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243541-IMG_0153.jpg

På Seimsmark er det hektisk aktivitet med justering og pakking av spor før støping. Både O&K gravemaskin, Pakkemaskin og skiftetraktor er i aktivitet.
Seimsmark
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243542-IMG_9971.jpg

Det blir som kjent ikkje kjøring på 255 med det første, så den heng høgt og er innpakka i presenning.
GVB(mus): 18c nr. 255
Seimsmark
11. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243543-IMG_0154.jpg

Litt stasjonsmiljø frå Garnes. Som mange sikkert har lest i PS har godshuset får etterlengta kjærlighet og ein liten stasjonskafé. Plattformkant er reetablert og det er rydda og grusa på austsida. Nyrestaurert GBS er med å pynte opp
Gbs 150 0
Garnes
23. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243544-IMG_9980.jpg

18060 har vore godt innpakka, men ber veldig tydelig preg av å ha stått ute i lang tid. Dette klenodiet vart levert i 1920 frå Skandia, og ser altså slik ut i sitt 103dje år.
NJK(mus): B22 type 1 nr. 18060
11. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson

forstørrt243545-IMG_9981.jpg

18060 har vore godt innpakka, men ber veldig tydelig preg av å ha stått ute i lang tid. Dette klenodiet vart levert i 1920 frå Skandia, og ser altså slik ut i sitt 103dje år.
NJK(mus): B22 type 1 nr. 18060
11. mai 2023
foto: Håkon Berg Gunnarson
Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Verkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 1.66 sek
I dag 13234 treff på forum10, og 72691444 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12858 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.