Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trafikknytt»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Trafikknytt    

Krøll for flytoget ·8 Carl Fredrik Tjeransen 18. apr. 2024 kl.1705 #393646 Vist 479 ganger Lik innlegget
 

Den vanligvis så presise operatøren har problemer idag.
Avgangen fra Gardermoen kl 16:50 gikk ikke til tiden. Over høyttalere fikk de reisende beskjed om at toget har fått en stopp og de vet ikke når det kommer igang igjen. 16:57 blir ny avgangstid opplyst til 16:58.
17:00 er det fortsatt ikke noen tog ved plattformen og svært mange reisende på plattformen. Først kl 17:04 lukkes dørene da med type 78. Er det alderen på type 71 som begynner å tynge?

Krøll for flytoget Carl Fredrik Tjeransen 18. apr. 2024 kl.1715 #393648 (#393646) Vist 442 ganger Lik innlegget
 

Ombordansvarlig kunne opplyse når jeg spurte om årsaken til forsinkelsen at den skyldtes feil på det 78-settet som endte med å gå 14 minutter forsinket og at hun tilskrev dette til barnesykdommer på type 78.

Ikke første gang. Atle Torbjørnsen 18. apr. 2024 kl.1723 #393651 (#393646) Vist 443 ganger Lik innlegget
 

Jobber selv på OSL og sitter på dette forsinka toget. Det er kun på type 78 jeg for tiden opplever problemer/forsinkelser med.(så lenge signalene fungerer osv) For ikke så lenge siden så slet de med en dør som ikke ville låse seg i lukket stilling ved avgang på OSL. Så da ble vi 15min sene. Ser at ene døren på dette settet heller ikke fungerer.

Krøll for flytoget J. H. Haugen 18. apr. 2024 kl.1849 #393658 (#393646) Vist 428 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Trur nok 71 fortsatt kommer til å være det mest stabile materiellet flytoget har. Det er lite som tyder på at 78 kommer til å bli noen massiv suksess.

  Krøll for flytoget Jens Kirkebø 18. apr. 2024 kl.1859 #393659 (#393658) Vist 424 ganger Lik innlegget
 

Nei, erfaringene fra de siste tiår mhp. å kjøpe skinnegående materiell fra sør-europeiske land er vel ikke udelt gode...

    Krøll for flytoget Erik W J 18. apr. 2024 kl.1917 #393663 (#393659) Vist 440 ganger Lik innlegget
 

Nå bør vi vel også ta i betraktning at type 78 ikke er noen 'hyllevare' - Flytoget tok vel en sjanse der?

      Krøll for flytoget DCHalvorsen 18. apr. 2024 kl.1952* #393666 (#393663) Vist 457 ganger Lik innlegget
 

Flytoget tok nok en sjanse der. Nå er jo CAF en ganske velrennomert leverandør og har mye materiell i markedet som fungerer fint.

Men Oaris-plattformen har de åpenbart ikke fått til. Flytoget er eneste kommersielle kunde så langt, og jeg har ikke sett noen signaler på overveldende interesse andre steder heller. CAF prøvde å selge typen til britenes High Speed 2 men der fikk Hitachi Rail og Alstom kontrakten med en videreutviklet modell av Zefiro V300.

        Krøll for flytoget Finn Halling 18. apr. 2024 kl.1959 #393670 (#393666) Vist 464 ganger Lik innlegget
 

Tilsvarende var det for type 72 - ikke hyllevare, og det tok flere år før de var stabile i driften. Etter hvert ble de en solid og driftssikker ryggrad i lokaltrafikken.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trafikknytt»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.11 sek
I dag 14976 treff på forum10, og 72593377 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12849 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.