Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Reinunga vokterbolig (Fritt etter Wilse)" i Galleriet

Hele tråden har 7 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

Reinunga vokterbolig (Fritt etter Wilse) Kurt Hål. 28. juni 2024 kl.0836 #397613 (#397605) Vist 475 ganger Lik innlegget
 

Meget imponerende gjenfinning av fotosted.
Ser du argumenterer rundt visse avvik mellom før og nå.
Det første inntrykket som slår meg, selv om Wilse har vært der på annen årstid, er at høyfjellet nå nærmest er blitt forvandlet til et frodig jungel landskap.

  Tregrensa kryper oppover Kjetil Ryen 14. juli 2024 kl.1300 #398572 (#397613) Vist 232 ganger Lik innlegget
 

Fint å sammenligne gamle og nye bilder! Kom gjerne med mer av det.

Jeg så også at tregrensa er en god del høyere nå og det stemmer jo med hva som ses mange steder i fjellet. For oss om ikke er skogforskere er det kanskje ført på slike sammenligninger av gamle og nye bilder at det ses at tregrensa endrer seg. Jeg ble likevel nokså overrasket over hvor stor forskjell det er.

Når ser vi elgen på Hardangervidda....?

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.23 sek
I dag 13391 treff på forum10, og 76452231 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13209 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.