|
Bruke det på Bratsbergbanen?Startinnlegget har emnet «Da ser vi vel ikke mer til disse...» Svar på innlegg #100985 Skribent: Herman
Skrevet: 18. aug. 2011 kl.2053 #100993 vist 1846 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Jeg tror ikke bredden er noe problem, hvis jeg husker riktig er de nye Flirt-vognene som NSB får levert nå også 3,3 m. (Rettelse: de er 3,20 ifølge databladet...) Derimot er plattformhøyden en større utfordring. Jeg tror ikke Bratsbergbanen har samme plattformhøye som Oslos T-bane, for å si det litt forsiktig. Men den store utfordringen for en hver bruk av T2000-vognene er TCO. Det vil koste omtrent like mye pr. år i drift å kjøpe nye vogner som å fikse T2000. Da blir det sannsynligvis mer miljøvennlig å sette en enhet (et halvt tog) i osteklokke på Sporveismuseet, og skrote resten. Og når jeg sier osteklokke mener jeg preservering i den stand enheten er i dag, ikke noen restaurering. | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|