Innlegg i Plattform

Mer korrekt enn Wikipedia?

Startinnlegget har emnet «Tresviller»

Svar på innlegg #2663

Skribent: Vestein Øvrom
Skrevet: 26. feb. 2009 kl.0845
#2678 vist 704 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Det jeg mener er at SNL muligens skyter seg selv i foten om de bruker argumentasjon som underforstått desimerer konkurrenten, altså av typen "vi har fagansvarlige og er derfor mye mer pålitelige enn Wikipedia".

Jeg har overhode ikke trukket noen personers kompetanse i tvil, jeg refererte en uttalelse fra "Her & Nå" på NRK P1 i går hvor språkprofessor Johan Tønnesson ved UiO stilte spørsmålstegn ved kompetansen til de fagansvarlige siden det ikke stilles formelle krav til de disse. Ser man på SNLs side om fagansvarlige er jo dette korrekt.

SNL blir helt sikkert et flott og godt besøkt nettsted men at det fagmessig kommer til å stå høyt over Wikipedia har jeg ikke noen tro på. Det som er forskjellen er at SNL har fagansvarlige som har siste ord mens det i Wikipedia føres åpne debatter hvis temaet/artikkelen er omstridt. Sånn helt personlig har jeg sans for den siste varianten.

Mvh
Vestein

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.