Innlegg i Plattform

Ikke syt over wikipedia - rett opp feil!

Startinnlegget har emnet «Tresviller»

Svar på innlegg #2861

Skribent: Svein Sando
Skrevet: 27. feb. 2009 kl.0042
#2882 vist 618 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Jeg var til å begynne med ganske kritisk til Wikipedia, men har etterhvert snudd helt om. Problemet har vært at mange kompetente har holdt seg borte av en eller annen frykt for å bli skitne på tastefingrene, virker det som. Jeg er blitt ganske frimodig til å rette på ting som jeg mener å ha belegg for at er feil. Hvis jeg kan anføre en troverdig kilde for min retting, så gjør jeg det også, og det er med på å øke troverdigheten av stoffet. Der er engelsk wikipedia jevnt over kommet lenger enn den norske, fordi mer og mer stoff kildebelegges. Så i stedet for å syte ver feil i wikipedia, så gå inn å rett!

SNL har jeg dessverre lite tro på at vil lykkes, fordi Wikipedia har allerede et for stort forsprang ikke minst i aktualitet. Jeg leste igjennom artikkelen om Jernbaner på SNL i dag morges, og synes den virket utdatert på mange områder. Hvis det er gjengs for artiklene der, har de et stort etterslep å ta igjen.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.