|
Nytt spørsmål: type 69 og DrammenbanenStartinnlegget har emnet «Type 69A ved levering i 1970 - et par spørsmål» Svar på innlegg #390258 Skribent: Erik W J
Skrevet: 28. feb. 2024 kl.2020 #390260 vist 2355 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Omformeren i Asker mener jeg kom på midten av 60-tallet. Frem til da var det direktelevereanse fra Hakavik, og det ville kanskje vært brutalt å starte 69-sett da? I tillegg til omformeren vet jeg at de måtte gjøre noe med anleggene langs linjene. Det kan også ha hatt sammenheng med sikringsanleggene - tyristorstyring ble også en EMC-utfordring. Den opprinnelige planen var nokså optimistisk. Hver av lokalstrekningene skulle i rushtid dekkes av to dobbeltsett med et sett i reserve. Frem til de fikk orden på bremsene på 69A hadde de neppe noen 69-sett å avgi til til Drammen distrikt. | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|