Innlegg i Plattform Trafikknytt

50 innlegg og ingen empati?

Startinnlegget har emnet «Større avsporing på Arna stasjon»

Svar på innlegg #391782

Skribent: Dag Christian Halvorsen
Skrevet: 23. mars 2024 kl.1720
#391864 vist 11461 ganger
Innlegget er likt av 2

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Det er noe eget med en del jerbaneinteresserte og ulykker og uhell på jernbanen. Slike skaper en kolossal interesse, uten at jeg noensinne har forstått hvorfor. Se bare på siden sist i PS, spalte opp og spalte ned med små og større uhell, ulykker og avvik.

Og så denne evige trangen til å forstå hvorfor, her begynte den jo ennå mens 200 reisende satt i uvisse i 601 inne i en tunnel.

Jeg skal ikke gjøre meg bedre enn andre, men jeg har tenkt mye på lokføreren og hvordan han har det i dag, og hvordan han vil ha det framover.

Jeg har irritert meg på vegne av de 200 som måtte sitte så lenge i tunnelen uten å vite hverken ut eller inn. Igjen et eksempel på en forbanna dårlig jernbane som fanger folk i tog i timesvis straks det skjer noe. Man burde kunne saksøkt dem for det.

Jeg har gledet meg over at Vy tilsynelatende har fått av gårde folk som valgte jernbanen som transportmiddel i påsken. Men takket være Bane Nor er jo både reisende og Vy drevne i busstransport for tog langs Vossebanen.

Jeg har gremmet meg over selvhhøytidelige "innsatsfolk" på skadestedet og deres uttalelser til pressen. Så blant annet et bilde av en politimann som drev og fotograferte under en paraply i nattemørket mens det regnet. Hva skal det tjene til.

Og siden mitt fokus på jernbanen faller sammen med togbrukerne er det kun en ting jeg er spent på: Når åpner banen igjen, slik at folk og kunder igjen kan bruke toget og slik at de som driver den kan tjene penger.

Og - som lokinteressert er jeg litt spent på hvordan det gikk med selve maskinen, men det står som dere ser lengst nede på listen.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.