Innlegg i Galleriet

Slette bør man

Startinnlegget har emnet «Bergen stasjon for 9 år siden»

Svar på innlegg #393258

Skribent: Dag Christian Halvorsen
Skrevet første gang: 12. apr. 2024 kl.1907
*Endret: 12. apr. 2024 kl.1908
#393264 vist 1553 ganger
Innlegget er likt av 1

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Det tror jeg nok profesjonelle fotografer trygt kunne gjøre, for det var tross alt levebrødet deres. Noen annet med sånn som oss, i skolealdertiden med ukepenger og jernbanefotografer in spe. Sparte på filmen - tenk på alle de utrolige jernbanebildene vi aldri tok.

Å slette i dag er enkelt og bør gjøres med det samme. En av mine fotosjangre heter folk i kollektivtrafikken. Nå i ettermiddag var det lettskyet og fint fotolys i Bergen. Kollektivtrafikken bringer mye folk inn til byen, for restauranter, kultur og uteliv. Jeg hang rundt om på holdeplassene, gjorde som om jeg så på mobilen, men tok noen bilder når bussene og bybanen kom.

Det er helt uforutsigbart å ta slike bilder, plutselig kommer det ett eller annet inn fra høyre eller venstre, og folk skal jo ikke merke at de bevisst blir fotografert.

Det ble vel i sum ti bilder. På Bybanen hjem slettet jeg åtte av dem. Det ene av de to gjenværende jeg var mest fornøyd med er lenket til under, men jeg irriterer meg kraftig over nesetippen til han til høyre. Nerden i meg er litt glad for at vognnummeret til bybanevognen kom med.

20240412_181207

(Dette bildet er lenket fra flickr da det har liten relevans for NJKs kjernevirksomhet)

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.