Innlegg i Plattform

Jernbanefremtid

Startinnlegget har emnet «først fullutbygging av motorveier sen jernbanen»

Svar på innlegg #394452

Skribent: Roar
Skrevet: 4. mai 2024 kl.2007
#394453 vist 1273 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Det vil nok være umulig å oppnå at alt korresponderer med alt. Til dét er det altfor tett toggang, for mye enkeltspor og generelt for mange bindinger å ta hensyn til ved ruteplanlegging.

Løsningen du etterspør for Ustaoset-Sørumsand er å bedre frekvensen på R14 fra times- til halvtimes. I hvertfall mellom Oslo og Årnes. For å gjøre dette må det minimium bygges flere kryssingsspor langs Kongsvingerbanen.
Desverre tror jeg at dette ligger langt framme i tid.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.