|
OterågaStartinnlegget har emnet «Oteråga» Svar på innlegg #397474 Skribent: Halvard Hovtun
Skrevet: 25. juni 2024 kl.1400 #397475 vist 504 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Også jeg trudde at Oteråga holdt ut som en av de siste flaggstasjonene i Norge. Den siste var vel Berekvam, og i følge denne tråden forsvant dette ut av regelverket i desember 2009. I en strekningsbeskrivelse jeg har fra 2011 er både Berekvam og Oteråga angitt å ha enkelt innkjørsignal. En mulig forklaring på hvorfor signalene på Oteråga oppleves som nye, er vel at stasjonen ble ombygget og kryssingssporet forlenget. I 2011 er det angitt 290 meter, og nå skal kryssingssporet være 695 meter. Enkelt innkjørsignal der er i dag ikke av den "koslige, lave typen", men stolpe og signalhode av vanlig type, som øvrige for- og hovedsignaler ![forstørr](pix/lupe.png) ![t253503-hovtun_7739s.jpg](https://pix.njk.no/253//t253503-hovtun_7739s.jpg)
Enkelt innkjørsignal B, Oteråga stasjon. Oteråga25. okt. 2021foto: Halvard Hovtun | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|