Innlegg i Plattform

Betydningen av eierskiftet

Startinnlegget har emnet «Apropos tannkremtube»

Svar på innlegg #397537

Skribent: Finn Halling
Skrevet: 27. juni 2024 kl.1649
#397566 vist 394 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Ferieavvikling: Ja, personalet skal selvsagt ha ferie. Men i andre bransjer, f.eks. flybransjen og turisnæringen, er det økt trafikk om sommeren og det klarer de å dekke opp for. Timestog i rushtrafikken og tog hver annen time etter kl. 18 er elendig.

Kryssingsspor: Bane NOR bruker lang tid på å bygge kryssingsspor; tre kryssingsspor mellom Oslo og Bergen tar ti år å bygge. Nye kryssingsspor på Kvb tror jeg ligger langt frem.

Dersom Vy skviser ut Flytoget og overtar OSL-trafikken, trengs mer materiell der, fordi flytogmateriellet visstnok ikke skal brukes på strekningen. Hvor skal de ta materielle fra? Riktignok skal det leveres nytt lokaltogsmateriell (+ at det er opsjon på enda mer lokaltogsmateriell, men en opsjon krever bevilgninger), men det materiellet vil dels erstatte type 69 og dels brukes for å ta unna økt trafikk / økt frekvens på innerlokalene. I 2028 vil type 75 ha enda flere år og kilometer bak seg.

I all jubelen fra Vy om jernbanerevolusjon og hvor fint det blir hvis de overtar OSL-trafikken, finner jeg null og niks om bedring av tilbudet på andre strekninger ... som Kongsvingerbanen.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.