|
Det er neppe lurt å stoppe tunge godstog ved innkjørssignal i stigningStartinnlegget har emnet «Det er neppe lurt å stoppe tunge godstog ved innkjørssignal i stigning» Svar på innlegg #397959 Skribent: Terje Andersen
Skrevet: 4. juli 2024 kl.0901 #397965 vist 803 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Under kryssingen på Agle i går 03.07 mellom togene 5795 og 478 i går på Agle påløp det mellom 5 og 10 min ekstra forsinkelse i forhold til om innkjøringsrekkefølgen hadde vært byttet om. Følger man framføringen til 5795 ser man noe lignende på Levanger. Her har også 5795 ca 4 min opphold i innkjør ved kryssing med lokaltoget fra Steinkjer. Men her kan det være at sporene på Levanger (510 m) var i korteste laget for 5795. Når man først hadde stoppet kan det hende at lokfører benyttet oppholdet til også å tilfredsstille kroppslige behov, men det gjøres trafikkmessig mest effektivt når man står på stasjoner. Ved omtrent samtidig ankomst mellom et tungt godstog og persontog til kryssingsstasjon vil jeg tro at i langt de fleste tilfeller vil alle tog tjene på å ta inn godstoget først. Terje | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|