|
Trasé i ØstfoldStartinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog» Svar på innlegg #51400 Skribent: Terje Andersen
Skrevet: 30. mars 2010 kl.1217 #51404 vist 387 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Det er helt klart Fredrikstad som er det største trafikkstasjonen sør for Moss i Østfold. En oppgradering bør derfor gå om Fredrikstad. Utenlandstrafikken er uansett svært liten i dag og kan uansett ikke forsvare hyppige forbindelser uten at man tar med trafikkgrunnlaget i Østfold. Det er liten nytt i å forkorte kjøretida med tog hvis innspart kjøretid med tog tapes i tilbringertid til usentrale stasjoner. Hvis man skal optimalisere nye baner for korte kjøretider Oslo - Stockholm og Oslo - Gøteborg/Købehavn på norsk side så burde man bygge ny bane Ski - Askim hvor banen splittes ved Sulerud ogen linje går til Ed over Rakkestad og en annen til Åmotsfors/Arvika med linjeføring nord for Mysen. Men pga mangelfullt trafikkgrunnlag er det neppe aktuell politikk. Terje Andersen | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|