Innlegg i Plattform

Trafikkgrunnlaget betyr ikke mest

Startinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog»

Svar på innlegg #51401

Skribent: Supertog
Skrevet: 30. mars 2010 kl.1321
#51416 vist 379 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Hvordan kan du si at trafikkgrunnlaget betyr mest. Trafikk dividert på prislapp betyr mest!!

Bergen-Halden? Jeg tror langt flere skal til/fra Romerike/Innlandet enn nedover i Østfold. Så hvorfor ikke Bergen-Hamar?

Og hvorfor skal Haug-Fredrikstad bygges før Haug-Sarpsborg hvis strekningene er like lange og sistnevnte gir trippel reisetidsgevinst for et større antall mennesker? (Det bor flere i Sarpsborg/Halden enn i Fredrikstad).

Vi må ut av tvangstanken om at vi skal rangere strekninger etter antall som har nytte. Vi må begynne å forstå at også kostnaden har en viss betydning.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.