|
Trafikkgrunnlaget betyr ikke mestStartinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog» Svar på innlegg #51401 Skribent: Supertog
Skrevet: 30. mars 2010 kl.1321 #51416 vist 379 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Hvordan kan du si at trafikkgrunnlaget betyr mest. Trafikk dividert på prislapp betyr mest!! Bergen-Halden? Jeg tror langt flere skal til/fra Romerike/Innlandet enn nedover i Østfold. Så hvorfor ikke Bergen-Hamar? Og hvorfor skal Haug-Fredrikstad bygges før Haug-Sarpsborg hvis strekningene er like lange og sistnevnte gir trippel reisetidsgevinst for et større antall mennesker? (Det bor flere i Sarpsborg/Halden enn i Fredrikstad). Vi må ut av tvangstanken om at vi skal rangere strekninger etter antall som har nytte. Vi må begynne å forstå at også kostnaden har en viss betydning. | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|