Innlegg i Plattform

Råde-Sarpsborg best for flest

Startinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog»

Svar på innlegg #51413

Skribent: Supertog
Skrevet: 30. mars 2010 kl.1331
#51417 vist 391 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Du lurer på det ja! Dette har ikke noe med Fredrikstad å gjøre! Nytt dobbeltspor Råde-Sarpsborg gir ingen gevinst for folk fra Fredrikstad, med mindre de tilhører den tredjedelen av befolkningen som bor på "Sarpsborg-siden" av Fredrikstad sentrum!!

Behovene til de 40-50.000 menneskene på "feil side" av Fredrikstad nedprioriteres til fordel for de 80.000 menneskene i Sarpsborg og Halden som ved Råde-Sarpsborg får dagpendlingsavstand til Oslo, for ikke å snakke om at Råde-Sarpsborg også er i interessen til Erling Lae og de mange andre pådriverne for kraftig opprusting av forbindelsen Oslo-Göteborg-København.

De 40.-50.000 menneskene på feil side av Fredrikstad får uansett et meget godt tilbud til Oslo når Oslo-Ski står ferdig, og som Jens Kirkebø skriver kan reisetiden reduseres ytterligere fra 60 til 50-55 minutter ved å bygge dobbeltspor Haug-Seut.

Til info har det pågått en debatt i Fredriksstad Blad den siste tiden om dette med hundrevis av innlegg, og et overveldende flertall er tilhenger av E6-nær trasé, oppsiktsvekkende nok!

Dette forumet og norske politikere har kommet inn i en blindgate hvor det argumenteres mer med trasévalg gjort for 150 år siden og dagens trafikktall enn ved å se på kartet, samt innbyggertall fra SSB. Det er et meget farlig blindspor som hindrer samfunnsutvikling.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.