Innlegg i Plattform

Trafikkgrunnlaget betyr fortsatt mest

Startinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog»

Svar på innlegg #51416

Skribent: Terje Andersen
Skrevet: 30. mars 2010 kl.1345
#51419 vist 359 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Det er ikke bare trafikkgrunnlag per investeringskrone som er viktig, minst like viktig er det at det finnes et trafikkgrunnlag som gir basis for hyppige avganger med togstørrelser som kan gi en konkurransedyktig pris og frekvens mot flyselskap. Det er det neppe i korridoren Stockholm - Oslo over Aurskog - Høland.

Bosettingen i Østfold per 1.1.2010 ifølge SSB:
- Sarpsborg og Halden: 80933
- Fredrikstad og Hvaler: 77 723

Hvorfor satse på en utbygging som kun tjener halvparten av befolkningen i relasjon til Oslorettede reiser og som fullstendig neglisjerer de intercityreisene i Østfold som er betydelig og kan bli større.

Terje Andersen

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.