|
SikringStartinnlegget har emnet «Norge på langs for 40 år siden - dag 1: 12. aug 1970: Oslo - Trondheim» Svar på innlegg #65781 Skribent: Lars-Haakon
Skrevet: 16. aug. 2010 kl.1008 #65813 vist 1779 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Om man studerer bildet til Svein Sando vil man se at det på den ferja er gitterporter. Andre ferjer igjen har kjettinger og atter andre skikkelige plateporter. Også fallem, som vel er det vanligste nå. Fortsatt går det en rekke ferjer i nord med bare en kjetting, eller tilsvarende, i hekken.
Når det gjelder ulykken det refereres til så var det litt spesielt.
M/F Eidfjord er en tidligere Askøy-Bergenferje hvor bildekk ble plassert over salongen (fyrstikkeskeprinsippet) og dekket altså heller nedover i hver ende. Denne ferja har fallem og ikke kjetting eller andre typer dårlig sikring. http://fjordfaehren.de/no_f/bjorgvin1975.htm
Hvorhvidt en fallem er sikker kan jo diskuteres, men faren for at folk ved uhell havner i sjøen er ikke stor ihvertfall. Forøvrig ville det vært artig å vite hvilken ferje du har tatt bilde ombord i. | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|