|
Forskjellen på B7-1 og B7-2Startinnlegget har emnet «Forskjellen på B7-1 og B7-2» Svar på innlegg #137611 Skribent: Ole P. Ingebrigtsen
Skrevet første gang: 3. okt. 2012 kl.0828 *Endret: 3. okt. 2012 kl.0829
#137646 vist 913 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| B7-2 og B7-3 var AB7-1-vogner som ble endra til å ha "full" 2. klasse. Men setearrangementet var forskjellig, på noen av vognene beholdt man 1.-klasse-arrangementet (altså 2+1 i bredden) i den forhenværende 1. klasse-delen, mens på de andre ble det gjort om til et setearrangement tilnærma likt det i B7-1 (altså med 2+2 også i den forhenværende 1. klasse-delen). Om det var B7-2 som var vognene som fortsatt hadde 2+1 i 1. klasse-delen og B7-3 som var de som fikk 2+2 "hele veien gjennom", eller omvendt, vet jeg ikke...
B7-4 var i hvert fall litraet vognene fikk på midten av 90-tallet etter oppgradering med nye seter osv (samme interiør som de hadde fram til den siste oppgraderinga nå). | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|