Innlegg i Plattform

Sandefjord versus Tønsberg, Larvik og Porsgrunn

Startinnlegget har emnet «Sandefjord - brann i forbigangsledning ved km 140»

Svar på innlegg #338008

Skribent: Herman
Skrevet: 29. juli 2021 kl.1431
#338084 vist 755 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Hvis Bane NOR skal bygge et helt nytt anlegg må vel det planlegges og planleggingen må sikres etter gjeldende regler, sånn at man på papiret kan bevise at det er helt umulig å få to tog til å møtes. Jeg innbiller meg at det vil ta noen måneder til noen år å få på plass et nytt anlegg.

Gjenoppbygger man det gamle anlegget i henhold til eksisterende tegninger krever det "bare" at man får tak i erstatning for komponentene som er ødelagt.

Jeg innbiller meg at hvis man bestemte seg for å lage noe nytt ville man satset på å få på plass en provisorisk løsning så fort som mulig.

Hvis Bane NOR hadde valgt å få på plass en provisorisk løsning så fort som mulig tror jeg Sandefjord hadde vært midlertidig nedlagt som stasjon og midlertidig opprettet som holdeplass allerede, men det krever sikkert betjening av Tønsberg og Larvik så lenge togdeteksjonen ikke er i drift.

Med forbehold om at Bane NOR egentlig burde ha et komplett anlegg for en krysningsstasjon med to spor liggende på lager.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.