|
BaneNOR og kråkaStartinnlegget har emnet «Sandefjord - brann i forbigangsledning ved km 140» Svar på innlegg #338086 Skribent: Tore Taksdal Stubhaug
Skrevet: 29. juli 2021 kl.1545 #338097 vist 774 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
| Den raskeste løsningen hvis man fortsatt skal kunne krysse i Sandefjord må være å degradere Stokke-Lauve til strekning uten linjeblokk og utplassere Txper i Stokke og Lauve, mens man i Sandefjord får et Reodor Felgen-apparat som bare tillater omlegging av en sporveksel i hver ende av stasjonen med indikasjon på at sporvekslene er i kontroll, og hev/senk av planovergang, samt enkle innkjørssignalapparater. Ulempen er at det ikke er optimalt å ha linjeblokken ute av drift i lang tid. Men alternativet hvis man skal ha fungerende linjeblokk er enten å degradere Sandefjord til holdeplass (mister muligheten for kryssing og vanskeliggjør kjøring av innsatstog), eller bygge et provisorisk stillverk (tar tid, som kanskje heller kunne brukes på en permanent løsning). | Vis menyer |
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte.
Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.
|