Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Trafikkavvikling etter Arna-ulykken" i Trafikknytt
Hele tråden har 17 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Den blir så vidt brukt ved planlagte langvarige stenginger.......
Det har vel vist seg å være en utfordring å få flyttet egnet løfteutstyr opp dit. Så de gangene terminalen har vært brukt så har de bare kunnet løfte kontainere, ikke traller.
I tillegg er vel ikke sporet langt nok til å ta standardlengden på dagens godstog. Voss stasjonen er vel heller ikke dimensjonert lenger til å håndtere deling og skifting av godstog uten at det går ut over persontrafikken.
Og så har de revet kontaktledningen opp til Palmafossen, så diesellok er nødvendig. En del stigning er det også opp dit, så det krever litt motorkraft.
Da er det kanskje enklest å sende en del over Stavanger. Treffer de på fergetidene og det ikke er stopp grunnet veiarbeid, kjører de på gode fire timer, tenker jeg.
Men de betaler også en formue i bompenger og fergebilletter.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.