Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Sørlandsbanen stengt på to steder" i Trafikknytt
Hele tråden har 20 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
VG melder at det er akselbrudd som er årsaken.
Ut over det er man usikker på skadene. Enten så er det en kilometer, eller så er det togets lengde 600 meter eller så vet man ikke.
CargoNet skriver 8 kilometer.
NRK har bilder
Lenke: NRK.no
Banenor sier 11,5km og 4500 sviller. Nesten like langt som skadene et svilletog klarte å lage på Porsgrunn-Larvik allerede før åpning.
Lenke: 4500 sviller (and counting) knust
Har ikke sjekket lenken din, men annet sted så skrives det at Bane NOR ser et akutt behov for å bytte 4500 and still counting. De regner med at 17500 sviller er skadet og på sikt skal byttes.
Det begynner å nærme seg tallene for Vassijaure. Forskjellen er bare 50 til 60 grader i temperatur pluss barmark å jobbe på.
Høres ut som en jobb for sporombyggingstoget eller 500 vernepliktige.
Ligger an til gjenåpning først 2. juni.
Lenke: ABC nyheter
Og grunnet lav interesse dropper CargoNet å kjøre pendel Langemyr - Orstad denne uken. De kjørte noen avganger forrige uke. Men det var mest drivstoff til seilbåt som ble sendt med toget.
Buss for tog-strekningen er heldigvis blitt kortet inn.
Strekningen gjenåpnes nå. 708 og 711 kjøres.
Lenke: Fvn.no
Åpnet kl 0950 i dag. Det er vanlig åpningstid søndager etter stenging for srbeider.
Alle tog see ut til å gå ordinært. OnRail kjører ekstra 5981 til Orstad. Fullt tog med 11 vogner. Retur i 5980 i kveld.
Godt å høre at Sørlandsbanen åpnet til slutt.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.