Tralle Lars Byman 16. juni 2024 kl.1240 #396948 (#396944) Vist 1260 ganger
Lik innlegget |
| Må vist nok trekkes på tralle, havari i drevkasse, i følge innnlegg på facebook. Berging skal være på veg for å bistå Spordrift. 12 vogner i dagens 472 + 653 |
|
Di4 havari. Roar 16. juni 2024 kl.1307 #396951 (#396948) Vist 1241 ganger
Lik innlegget |
| Dette forverrer nok en gang lokomotivsituasjonen på Nordlandsbanen. 653 må ut igjen allerede med tog 475 i kveld. Hva som vil skje med 471 i morgen er ikke avklart. Turistsesongen er i gang og det er mye folk i togene. |
|
Di4 havari. Hans-Ole Sveia 16. juni 2024 kl.1344* #396952 (#396951) Vist 1271 ganger Likt av 1
Lik innlegget |
| Dagtogene 471 og 472 innstilles i perioden 17.-21. juni 2024. Erstattes med buss. |
|
Di4 havari. Lars Byman 16. juni 2024 kl.1421* #396955 (#396952) Vist 1251 ganger
Lik innlegget |
| Ser ut som det bare er 653 + 654 som ruller. SJ har til vane å innstille ved færre enn 3 lok i drift. 472 gikk fra Rognan 15min etter rute. Ellers så gikk 44 fra Trondheim rundt 22 min etter rute.
Lenke: SJ Nord |
|
Di4 havari. Roar 16. juni 2024 kl.2353 #396982 (#396955) Vist 1210 ganger
Lik innlegget |
| Tog 472 i dag endte i Trondheim ca. tre kvarter forsinket med det tunge toget. 475, med samme lokomotiv og mange av de samme vognene, ble bare 19 minutter forsinket. |
|
Di4 havari. Hans-Ole Sveia 19. juni 2024 kl.1630 #397097 (#396952) Vist 877 ganger
Lik innlegget |
| Innstillingene av tog 471 og 472 er nå forlenget til perioden 17.-24.juni 2024. |
|
I morgen også Roar 24. juni 2024 kl.1919 #397436 (#397097) Vist 620 ganger
Lik innlegget |
| 471 og 472 er innstilt i morgen også. |
|
Ny vri onsdag og torsdag Roar 25. juni 2024 kl.2113 #397491 (#397436) Vist 624 ganger
Lik innlegget |
| Onsdag og torsdag blir 471 og 472 kjørt slik: Trondheim-Mosjøen og motsatt: Enkeltsett tp. 76. Mosjøen-Mo i Rana: Buss Mo i Rana-Bodø og motsatt: Di 4 og vogner Dermed bare en times busstur og ikke ti. Bytting og venting vil nødvendigvis medføre forsinkelser på siste ledd i reisen. Men dette er nok uansett en bedre løsning enn buss hele veien. |
|
Ny vri onsdag og torsdag Hans-Ole Sveia 25. juni 2024 kl.2210* #397495 (#397491) Vist 606 ganger
Lik innlegget |
| Bussturen Mo i Rana-Mosjøen tilsvarer - så langt jeg kan forstå - i praksis samme framføringstid som det som gt. 5795 bruker. Slik var det på tirsdag 18. juni 2024. Dette med tanke på busstransport uten stopp underveis mellom Mosjøen og Mo i Rana. |
|
Ny vri onsdag og torsdag Roar 25. juni 2024 kl.2216 #397496 (#397495) Vist 586 ganger
Lik innlegget |
| De har gjort mye med E6 i løpet av de siste årene. Også nordover fra Mosjøen. Men ettersom 472 og 471 på nordsiden av Mo skal kjøres med samme materiell, inkludert rundgang med loket i Mo, i stedet for kryssing på Dunderland, vil jeg anta at 471 kommer til å bli rundt halvannen time forsinket derfra. |
|
Ny vri torsdag Ole Bendik 27. juni 2024 kl.1133 #397550 (#397491) Vist 552 ganger
Lik innlegget |
| I dag går det Type 76 Trondehim - Mo i Rana - Trondheim, altså ingen buss. Det blir fortsatt et ekstra opphold i Mo på dem som reiser nordover i (90)471, mens reisende i 472 kun bytter tog i Mo og bør kunne ankomme Trondheim S i rute. |
|
Ny vri torsdag Roar 27. juni 2024 kl.1144* #397552 (#397550) Vist 542 ganger
Lik innlegget |
| Muliggjort ved at de har fått på plass lokfører som kjører tp. 76 Mosjøen-Mo i Rana-Mosjøen. Som nevnt tidligere i dette forum har personalet som normalt kjører nord for Mosjøen kompetanse på Di4 og tp. 93. Ikke tp. 76 eller 92. Dette må være første gang tp. 76 kjøres med reisende så langt nord som til Mo. |
|
Ny vri torsdag Ole Bendik 27. juni 2024 kl.1205 #397555 (#397552) Vist 561 ganger
Lik innlegget |
| Ja og nei. Det er lokførere som normalt kjører mellom Mo i Rana og Mosjøen og som alle har kurs på Type 76. |
|
Ny vri torsdag Roar 27. juni 2024 kl.1216 #397557 (#397555) Vist 594 ganger Likt av 1
Lik innlegget |
| Ok. Men uansett, en ekstra lokfører sammenlignet med ordinær trafikk er på plass. |
|
Di4 havari og mulig erstatningsplikt Kjetil Næss 16. juni 2024 kl.1457 #396958 (#396951) Vist 1287 ganger
Lik innlegget |
| Hvem har egentlig ansvaret for den begredelige situasjonen vi ser det er å ha fungerende materiell på Nordlandsbanen? SJ Nord? Norske Tog? |
|
Di4 havari og mulig erstatningsplikt Carl Frederik Thorsager 16. juni 2024 kl.1615 #396960 (#396958) Vist 1280 ganger Likt av 1
Lik innlegget |
| Jeg prøver meg på: Erna Solbergs regjering i 2017. |
|
Di4 havari. Roar 16. juni 2024 kl.1626 #396961 (#396958) Vist 1230 ganger
Lik innlegget |
|
Di4 havari og mulig erstatningsplikt Herman 16. juni 2024 kl.1717 #396965 (#396958) Vist 1300 ganger
Lik innlegget |
| Så lenge vi skiller mellom ansvar og skyld er ansvaret er plassert hos Norske Tog, men de har tydeligvis ikke fått tilstrekkelig handlingsrom til å løse problemet. Handlingsrom kunne her for eksempel være en restverdigaranti eller anledning til å forhandle med leverandører om en leie/leasingavtale. |
|
Transport Lars Byman 16. juni 2024 kl.1803 #396970 (#396965) Vist 1322 ganger
Lik innlegget |
| Loket kom seg over i spor to på Rognan. Og fått rute til Mo i Rana i natt. |
|
Transport Jan Arne Rødland 16. juni 2024 kl.1825 #396971 (#396970) Vist 1309 ganger
Lik innlegget |
| Du antydet tralle tidligere i tråden. Det blir vel sneglefart i natt da? |
|
Transport Roar 17. juni 2024 kl.1241* #396997 (#396971) Vist 1229 ganger
Lik innlegget |
| Ja. Maks 30 km/h. Transporten vil foregå over flere dager. De håper å få lok 655 klart til bruk mot slutten av uka. Dette er inne til større vedlikehold. I mellomtiden må 653 og 654 ta seg av nattogene. |
|
Vis menyer = Forstørr bildet | |