Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Di4 havari." i Trafikknytt

Hele tråden har 22 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Di4 havari og mulig erstatningsplikt Kjetil Næss 16. juni 2024 kl.1457 #396958 (#396951) Vist 1286 ganger Lik innlegget
 

Hvem har egentlig ansvaret for den begredelige situasjonen vi ser det er å ha fungerende materiell på Nordlandsbanen? SJ Nord? Norske Tog?

      Di4 havari og mulig erstatningsplikt Carl Frederik Thorsager 16. juni 2024 kl.1615 #396960 (#396958) Vist 1279 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Jeg prøver meg på: Erna Solbergs regjering i 2017.

      Di4 havari. Roar 16. juni 2024 kl.1626 #396961 (#396958) Vist 1229 ganger Lik innlegget
 

Norske Tog.

      Di4 havari og mulig erstatningsplikt Herman 16. juni 2024 kl.1717 #396965 (#396958) Vist 1299 ganger Lik innlegget
 

Så lenge vi skiller mellom ansvar og skyld er ansvaret er plassert hos Norske Tog, men de har tydeligvis ikke fått tilstrekkelig handlingsrom til å løse problemet.

Handlingsrom kunne her for eksempel være en restverdigaranti eller anledning til å forhandle med leverandører om en leie/leasingavtale.

        Transport Lars Byman 16. juni 2024 kl.1803 #396970 (#396965) Vist 1321 ganger Lik innlegget
 

Loket kom seg over i spor to på Rognan. Og fått rute til Mo i Rana i natt.

          Transport Jan Arne Rødland 16. juni 2024 kl.1825 #396971 (#396970) Vist 1308 ganger Lik innlegget
 

Du antydet tralle tidligere i tråden. Det blir vel sneglefart i natt da?

            Transport Roar 17. juni 2024 kl.1241* #396997 (#396971) Vist 1228 ganger Lik innlegget
 

Ja.
Maks 30 km/h. Transporten vil foregå over flere dager.
De håper å få lok 655 klart til bruk mot slutten av uka. Dette er inne til større vedlikehold. I mellomtiden må 653 og 654 ta seg av nattogene.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.