Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Det er neppe lurt å stoppe tunge godstog ved innkjørssignal i stigning" i Trafikknytt

Hele tråden har 27 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Det er neppe lurt å stoppe tunge godstog ved innkjørssignal i stigning Roar 4. juli 2024 kl.0905 #397966 (#397965) Vist 808 ganger Lik innlegget
 

Til siste punkt: Forutsetter at kryssingssporet er langt nok. Ved kryssing på stasjoner med korte kryssingsspor er man nødt til å ta inn persontoget først.

      Prioritering av kryssingsrekkefølge Terje Andersen 4. juli 2024 kl.0938* #397971 (#397966) Vist 812 ganger Lik innlegget
 

Helt åpenbart må man ta inn tog som får plass på stasjonen først, og eventuelt overlange tog må vente utenfor.

Slik var det ikke før på manuelt betjente stasjoner uten sikringsanlegg og kun med enkelt innkjørsignal. Der kunne lange godstog vente med halen sående langt utenfor stasjonen mens man tok inn persontog for passasjerutveksling. Erfarte det selv en gang for lenge siden som passasjer med tog 472 (evt 452) på Lønsdal.

Men det skal mye til å få overlange godstog på Agle med 775 m netto kryssingssporlengde

Terje

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.