Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Type 69A ved levering i 1970 - et par spørsmål" i Jernbanehistorien

Hele tråden har 53 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Type 69A ved levering i 1970 - et par spørsmål Terje Andersen 28. feb. 2024 kl.2047 #390265 (#390258) Vist 2350 ganger Lik innlegget
 

DCH skrev:
"NSB stort sett beholdt alt gammelt 65-materiell på begynnelsen av 70-tallet til tross for leveransen av 15 A-sett"

Noen 65 sett kom også til Trondheim etter at Dovrebanen var elektrifisert helt fram. Min far fikk blant annet typekurs. Men jeg tror de forsvant etter noen år, og det kom ikke annet elektrisk lokaltogsmateriell, om jeg husker rett.

Enten ble mye av lokaltogstrafikken rumdt Trondheim innstilt eller Størenbanen ble samkjørt med Meråker- og Nordlandsbanen med bruk dieselmotorvogner.

Terje

    Type 69A ved levering i 1970 - et par spørsmål Hans-Ole Sveia 28. feb. 2024 kl.2115 #390270 (#390265) Vist 2235 ganger Lik innlegget
 

65-sett i Trondheim distrikt var vel i perioden 1975-1985? Før den tid ble vel en motorvogn eller et motorvognsett av type 67 prøvekjørt i Trondheim distrikt.

Siste gjenværende 65-sett i Trondheim distrikt gikk sin siste tur i passasjertrafikk på Størenbanen i desember 1985.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.