Visning av en deltråd på 23. nivå av toppinnlegget "Større avsporing på Arna stasjon" i Plattformen Trafikknytt
Hele tråden har 192 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Hvilken sporveksel er det så du ser under lokomotivet?
Men er det vesentlig hvilken side det nesten hviler på? Jeg studerte bildet som er vist meg på denne fjesboka. Når jeg studerer skitten på vinduene så må jeg si at jeg støtter Roar. Det må være en konteiner med noe teknisk som loket har dyttet foran seg. Viduene vi ser på dette bildet viser ikke spor av brukt vinduspusser. Og det burde kanskje være flere enn 1 konteiner liggende spredd bortenfor loket, lyset i enden viser også kurve i tunnelåpningen. EdiT: har korrigert min tekst siden den opprinnelige
Vesentlig? Nei.
Men det er likevel moro å leke detektiv, ikke sant? Det er jo sånt folk driver med.To nesten like bilder i et ukeblad, finn fem feil osv.
Hvis vi ser på facebook-bildet igjen, ser vi at venstre buffer er borte. Sannsynligvis pga. ombufring med nærmeste containervogn etter at de begge forlot skinnegangen og fotsatte i pukken. Ingen grunn til at en buffer skulle falle av forrest på loket.
Skrotet foran loket kan være de tekniske skapene som vi ser på høyre side ved tunnelmunningen på videoen.
Så buffer skal tåle at de kjører i butt? Det du ser bak lokomotivet, er to veltede thermotraller som har hengt bak loket fra Bergen.
Som sagt, hvilken sporveksel mener du da at vi ser under lokomotivet? Sammenlign gjerne med youtube-videoen.
Sporveksel 1, bakenden av loket ligger ved krysspissen.
*Høyre* buffer (i kjøreretningen) har nok "røket" i forbindelse med sammenstøtet med stoppbukken i den avledende sporvekselen
Vesentlig hvilken side det sporet av? Nei, men det er underlig å komme frem til at høyre side ligger ned.
Dette var en veldig rar diskusjon. At loket ligger på venstre side, I KJØRERETNINGEN, fremgår greit av bildet.
Jeg var i utg pkt enig i at loket ligger på venstre side. Jeg byttet mening da jeg studerte et bilde og hang meg opp i tilsmusset vindu på førerplass. Jeg har nå sett på togkartet og heller til at venstre side er korrekt i kjlre retning. Dett underbygger jeg ved at tunbelen svinger mot venstre i den retning bildet er tatt og at man tydelig ser aggregatet på kjølevognen, samt at det ser ut til at bakre panto er oppe. Når jeg videre studerer vekselen så ser jeg at bildet er tatt retning Arna St. Skulle loket ha ligget så nære utg i østre ende så ville også tunnelåpning vært i kurve mot høyre.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.