Visning av en deltråd på 15. nivå av toppinnlegget "Større avsporing på Arna stasjon" i Plattformen Trafikknytt

Hele tråden har 192 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                            Hastighet og til avledende veksel og hva buffer kan tåle Christian Berg 24. mars 2024 kl.1654 #391972 (#391966) Vist 11071 ganger Lik innlegget
 

Den avledende sporvekselen ledet lokomotivet inn i tunellen, og det kan jo lokføreren være glad for, alternativet hadde muligens vært rett i fjellveggen til høyre for tunellmunningen. Hadde tog 601 vært noe tidligere ute så ville designet av den avledende sporet muligens vært ansett som feil. Vurderingene av designet har det sikkert vært mange diskusjoner om.

                              Bergens Tidende og Aftenposten beskriver dekningssporet Roar 28. mars 2024 kl.0309 #392233 (#391972) Vist 9356 ganger Lik innlegget
 

Samme artikkel er lagt ut i begge avisers nettutgave. Beskriver dekningssporet i Arna.

Lenke: Aftenposten

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.