Visning av en deltråd på 31. nivå av toppinnlegget "Større avsporing på Arna stasjon" i Plattformen Trafikknytt

Hele tråden har 192 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                                                            Ut i fem akter (bilder) Kjell Hegna 27. mars 2024 kl.2204 #392227 (#392202) Vist 11075 ganger Likt av 2 Lik innlegget
 

Jeg tok disse bildene idag. Det tok åtte timer å komme fra første til siste bilde. Loket ble forøvrig skjøvet/ dratt med en gravemasin i hver ende.
mvh KHE

forstørrt251635-1.jpg

Railpool: BR 187 nr. 187 406-5
Arna (nye)
27. mar. 2024
foto: Kjell Hegna

forstørrt251636-2.jpg

Railpool: BR 187 nr. 187 406-5
Arna (nye)
27. mar. 2024
foto: Kjell Hegna

forstørrt251637-3.jpg

Railpool: BR 187 nr. 187 406-5
Arna (nye)
27. mar. 2024
foto: Kjell Hegna

forstørrt251638-4.jpg

Railpool: BR 187 nr. 187 406-5
Arna (nye)
27. mar. 2024
foto: Kjell Hegna

forstørrt251639-5.jpg

Railpool: BR 187 nr. 187 406-5
Arna (nye)
27. mar. 2024
foto: Kjell Hegna
                                                              Lite skader på lokomotivet? Kjetil Ryen 1. apr. 2024 kl.1459 #392527 (#392227) Vist 9779 ganger Lik innlegget
 

For en ukyndig ser lokomotivet lite skadd ut og jeg skjønner ikke antydninger i tråden om at lokomotivet må skrotes?
Lokomotivet kan selvsagt ha fått rammeskjevheter og andre store skader som ikke synes så godt på bildene.

Hold oss oppdatert framover!

                                                                Det spørs... Dag Christian Halvorsen 1. apr. 2024 kl.1642 #392532 (#392527) Vist 9833 ganger Lik innlegget
 

På en filmsnutt jeg så fra bergingen av loket drev de og fjernet deler fra understellet med skjærebrenner, så det ut for. Og den store oljelekkasjen som oppstod kan ikke stamme fra noe annet enn transformatoren.

406 er bygget i 2021 og sånn sett et ganske nytt lok. Samtidig har Railpool BR 187 i bestilling hos Alstom for levering både i år og i 2025, lok konfigurert for Norge og Sverige.

Til syvende og sist er det vel forsikringsselskapet som bestemmer. Mitt inntrykk er at man nå lettere kasserer kollisjonsskadde lok (og biler for den saks skyld), enn hva som var vanlig før.

                                                                Lite skader på lokomotivet? Kjell Hegna 1. apr. 2024 kl.1909 #392547 (#392527) Vist 9811 ganger Lik innlegget
 

OnRail har jo ei lukka FB-gruppe for entusiaster. Kanskje det er beste sted å følge med på hva som skjer med lokomotivet framover ? mvh KHE

Lenke: OnRail FB-gruppe

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.