Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Har bortfall av Randsverk bru ført til mer lastebiltransport?" i Plattformen
Hele tråden har 15 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Jeg så et presseoppslag om biltransport med tømmer fra Kvam til Skogn. Påstanden var at det var mer biltransport på den strekningen på grunn av brukollapsen ved Ringebu. Jeg stusset både på grunn av det siste og også på grunn av at både Grenland Rail og CargoNet har kjørt tømmertog Kvam-Skogn i perioden. Grenland Rail brukte en tid mye TMZ 1408 og/eller 1422, men her om dagen så jeg en TMZ av serie 4 bli brukt til dette av Grenland Rail.
Både Grenland Rail og CargoNet har kjørt tømmertog fra Rørosbanen til Skogn. Grenland Rail har i stor grad brukt TMZ 1408 og/eller 1422 til dette. CargoNet har kjørt togene 5726 og 5727 i samband med helg.
Og gass vognene til Muruvik forsvant vel med innstillingene av togene 75707 og 75730. Bjørn Steinar
Det tok mange måneder før det var mulig å kjøre tog sør for Dombås. Presseoppslag om tømmer på bil stemmer nok.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.