Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Har bortfall av Randsverk bru ført til mer lastebiltransport?" i Plattformen

Hele tråden har 15 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Har bortfall av Randklev bru ført til mer lastebiltransport? Hans-Ole Sveia 3. mai 2024 kl.2027 #394432 (#394412) Vist 763 ganger Lik innlegget
 

Jeg så et presseoppslag om biltransport med tømmer fra Kvam til Skogn. Påstanden var at det var mer biltransport på den strekningen på grunn av brukollapsen ved Ringebu. Jeg stusset både på grunn av det siste og også på grunn av at både Grenland Rail og CargoNet har kjørt tømmertog Kvam-Skogn i perioden. Grenland Rail brukte en tid mye TMZ 1408 og/eller 1422, men her om dagen så jeg en TMZ av serie 4 bli brukt til dette av Grenland Rail.

Både Grenland Rail og CargoNet har kjørt tømmertog fra Rørosbanen til Skogn. Grenland Rail har i stor grad brukt TMZ 1408 og/eller 1422 til dette. CargoNet har kjørt togene 5726 og 5727 i samband med helg.

    Har bortfall av Randklev bru ført til mer lastebiltransport? Bjørn Steinar Rekstad 3. mai 2024 kl.2104 #394434 (#394432) Vist 758 ganger Lik innlegget
 

Og gass vognene til Muruvik forsvant vel med innstillingene av togene 75707 og 75730. Bjørn Steinar

    Har bortfall av Randsverk bru ført til mer lastebiltransport? Svein Rune Kjønnø 4. mai 2024 kl.0026 #394437 (#394432) Vist 735 ganger Lik innlegget
 

Det tok mange måneder før det var mulig å kjøre tog sør for Dombås. Presseoppslag om tømmer på bil stemmer nok.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.